19/04/2015

Perlu Ke Vitamin Untuk Kanak-Kanak?

Waktu kanak-kanak sedang membesar kita mungkin terlupa untuk menjaga aspek pemakanan kanak-kanak. Mungkin kita menyangka dengan susu formula, anak-anak kita akan mendapat segala khasiat yang diperlukan oleh badan.

Tanpa kita sedar di luar sana anak-anak kita berdepan untuk terdedah dengan risiko jangkitan akibat persekitaran, teman sepermainan ataupun makanan yang dibeli dari luar. 

Mengikut pandangan seorang doktor pakar, multivitamin yang sesuai diberikan oleh kanak-kanak yang sedang membesar adalah vitamin B12, zat besi(iron), zinc, kalsium, dan lemak omega 3. 

Tetapi usia berapa kanak-kanak sesuai untuk makan vitamin?

" Anak saya baru berusia 2 tahun, ada ke vitamin yang sesuai untuk dia"?

Ya, kadang-kadang ada ibu bapa yang mempunyai dileema seperti diatas, tidak tahu keperluan vitamin mengikut usia kanak-kanak.

Jadi perkara terbaik rujuk tahap kesihatan anak-anak anda kepada doktor terlebih dahulu.

Setelah tahu keadaan anak tuan puan dan anak-anak anda perlukan vitamin untuk pertumbuhan yang lebih sihat dan kekal cergas, anda bole cuba supplement dari shaklee yang sesuai untuk anak-anak anda. Yang paling penting semua supplemen shaklee adalah halal,selamat dan semulajadi. Tiada sebarang perasa atau penambah warna tiruan digunakan. 


1) VITALEA FOR CHILDREN


  • 100% lengkap dengan Vitamin Powder yang merupakan asas bagi membina kekuatan fizikal dan pertahanan badan kanak-kanak iaitu vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B
  • Mengandungi 200mg kalsium, magnesium dan zink dan pelbagai mineral penting untuk fungsi optimum tubuh badan kana-kanak
  • Berperisa semulajadi dengan xylitol yang mencegah pembentukan kaviti
  • Bebas sebarang perasa tiruan, manisan tiruan dan bebas bahan pengawet
  • Bebas gluten dan mempunyai perisa anggur semulajadi

2) MEALSHAKES


  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetatpi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua

3) OMEGA GUARD

Merupakan minyak ikan terbaik . Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.


Berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan produk shaklee??

Anda boleh hubungi saya seperti di bawah  :)

****************************************************************

I'm your Shaklee Independent Distributor
No. ID 987331 (Nurani Yaacob)
## Sms /WhatsApp : 019.376.9503
##Fanpage : Hani Health Shop
 ## Facebook : Hani Kelantan


Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex. 



No comments:

Post a Comment