22/02/2015

Cara Merawat Mati Pucuk

Sebagai seorang pengedar shaklee hani perlu sedia dari segi fizikal dan mental untuk menjawab soalan bakal pelanggan dan melayan kerenah pelanggan. 

Antara pengalaman yang tak boleh dilupakan adalah dapat call dari seoarng jejakaa yang bakal menamatkan zaman bujang meluahkan masalah beliau. Beliau bagitahu beliau bakal berkahwin tetapi mempunyai masalah mati pucuk. Hani nak bercerita kat sini pun malu, jadi hani ringkaskan kepada Punca Mati Pucuk.

LEMAH TENAGA BATIN atau Disfunction erektil (ED)  aka Mati Pucuk ialah ketidakupayaan untuk mendapatkan ereksi atau mengekalkan ereksi yang mencukupi untuk melakukan hubungan seks yang memuaskan.


Lemah Tenaga Batin  adalah satu keadaan yang biasa dihadapi oleh lelaki berumur . Dianggarkan bahawa separuh daripada semua lelaki berusia antara 40 - 70 tahun mengalaminya.


Antara punca mati pucuk adalah tekanan yang tidak dapat dikawal, cara hidup yang tidak sihat seperti mengamalkan onani dan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok.

Mereka yang mempunyai masalah kesihatan seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung berisiko untuk menghidapai masalah lemah tenaga batin.

Penting untuk kita tahu, ereksi melibatkan otak, saraf , hormon dan saluran darah. Apa-apa yang mengganggu fungsi-fungsi otak, saraf , hormon dan saluran darah boleh membawa kepada masalah mendapatkan ereksi.
Apabila seorang lelaki menjadi seksual atau teruja (terangsang) , otak menghantar isyarat ke zakar melalui saraf. saraf meningkatkan aliran darah ke zakar,menyebabkan tisu berkembang dan mengeras.


Akan tetapi bagi pesakit kencing manis mereka menghadapi lemah tenaga batin akibat penyempitan saluran darah ke zakar.

Penyempitan salur darah menyebabkan isyarat tidak sampai ke zakar dan tisu tidak berkembang dan mengeras.


Jadi hani cerita penyelesaian untuk atasi masalah lemah tenaga batin yee..

Salah satu bahan yang boleh mengatasi masalah mati pucuk adalah "Resveratol". Hasil penyelidikan telah menunjukkan "Resveratol" dapat mencegah masalah mati pucuk atau istilah sains di panggil "Disfuction Eraktil (ED)" dan kekurangan sperma. 

Bagaimana  'Resveratol" Menyembubkan Masalah Mati Pucuk??

Resveratrol ialah ahli dalam satu kumpulan tumbuhan dikenali sebagai polifenol.


Polifenol ini merupakan ANTIOKSIDA yang melindungi badan daripada penyakit.

Selain itu , Resveratrol meningkatkan pengaliran salur darah dan meningkatkan paras TESTOSTERON dalam tubuh badan lelaki.

Selain itu, "Resveratol" juga berfungsi untuk :


1) Mengurangkan kerosakan sel akibat radikal bebas pada sktruktur vaskular, corpus cavernosum(tisu eraksi pada zakar) dan tisu otot dalam zakar.

2) Meningkatkan fungsi otot licin

3) Meningkatkan tahap glutation (antioksidan semulajadi dalam badan yang membantu mengekalkan kesihatan sel)

Dimana saya boleh dapatkan Resveratrol?


Resveratrol kebiasaanya terdapat di dalam Arak Merah, Bagi orang muslim, kita diharam untuk meminum arak.


Tapi , jangan risau, anda masih boleh mendapatkan Resveratrol melalui minuman botani - VIVIX.



Apa Ada Dalam Vivix 


Vivix adalah penemuan saintifik yang hebat dari Shaklee. Vivix mengandungi adunan fitonutrien proprietari yang memanfaatkan kuasa anggur muscadine dan resveratrol yang menghasilkan ramuan 10X lebih efektif berbanding resveratrol biasa. 
Kandungan bahan dalam VIVIX membantu memperbaiki tenaga sel. Apabila sel badan mendapat tenaga yang cukup, salur darah akan menjadi kuat . 

Hubungi saya ;

 ****************************************************************************************************

I'm your Shaklee Independent Distributor
No. ID 987331 (Nurani Yaacob)
## Sms /WhatsApp : 019.376.9503
##Fanpage : Hani Health Shop
 ## Facebook : Hani Kelantan

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex. 

1 comment:

  1. lelaki kalau ada masalah ni cepat-cepat ubati..bukan apa takut semakin parah

    ReplyDelete