15/02/2015

Kepentingan Protein Untuk Kurus


Nak dapatkan berat badan ideal sebenarnya senang sahaja. Kenali cara pemakanan anda. Ketahui makanan yang membantu anda kekal kurus dan sihat. 


Pengambilan protein yang mencukupi boleh meningkatkan kadar metabolisme tubuh. Sebabnya, badan kita menggunakan lebih banyak tenaga untuk menguraikan protein yang kompleks kepada komponen-komponen yang lebih ringkas berbanding karbohidrat.

Kadar minimun keperluan protein dalam badan adalah 1 gram per kg berat badan anda. Sekiranya berat anda 50kg, anda memerlukan 50gram protein setiap hari.


Soya adalah pembekal sumber protein yang baik dalam makanan kita kerana mengandungi banyak asid amino yang diperlukan badan.


Banyak kajian ringkas yang dilakukan mengenai soya dan disahkan memberi banyak manfaat kepada penyakit yang melibatkan sistem kardiovaskular, mengurangkan masalah berkaitan menopause, menguruskan badan, dan meningkatkan keupayaan dalam riadah. 



Kacang soya mengandungi Lecithin yang membantu menghalang pembentukan lemak. Manakala protein didalam soya mengandungi  isoflavon  yang mengurangkan kadar kolestrol dalam tubuh. Sebab itu pesakit diabetes boleh minum ESP shaklee kerana indek glimeks nya yang rendah.

ESP shaklee kaya dengan protein soya membantu anda kenyang lebih lama serta membantu pembakaran kalori sehngga 35%. Banykkan bukan.. 
Esp mengandungi 9 asid amoni yang diperlukan oleh badan tetapi badan tidak menghasilkan asid amino ini. Pengambilan asid amino yang mencukupi merangsang pembakaran lemak dan meningkatkan kadar metabolisme. 

Cara terbaik untuk diet dengan esp adalah dengan mengamalkan meminum ESP di awal pagi sebagai hidangan sarapan anda. Nampak ringkas tetapi ESP Shaklee penuh dengan khasiat untuk kesihatan dan kecantikan.

Cara minum ESP senang sangat. Hanya Campurkan sesudu ESP kedalam 250ml air kosong atau berperisa seperti jus buah, horlick, kurma dll.

Harga ESP adalah sangat berbaloi untuk dimiliki sebab 1 calister boleh tahan 2bulan atau lebih. Jimat sangat. Cuma kira, kalau sehari anda spend RM1.20 untuk membeli sekotak air soya dipasaran yang tingi dengan kandungan gula, bahan pengawet dan perasa. Tapi hanya 1 sudu ESP yang berharga kurang daripada RM1 memberi banyak manfaat kesihatan dan juga kecantikan.

Jadi pilihan minuman soya yang terbaik semestinya ESP Shaklee.

 ****************************************************************************************************

I'm your Shaklee Independent Distributor
No. ID 987331 (Nurani Yaacob)
## Sms /WhatsApp : 019.376.9503
##Fanpage : Hani Health Shop
 ## Facebook : Hani Kelantan







No comments:

Post a Comment