03/12/2014

Beza Vitamin C Shaklee Dan Vitamin Jenama Lain Dipasaran

Lambakan jenama Vitamin C di pasaran buat para pembeli berfikir 100 kali, apa yang membezakan vitamin jenama shaklee dengan vitamin brand.

Kalau sekali imbas ramai yang beli vitamin C sebab nak kulit cantik, tanpa membandingkan kenapa perlu pilih jenama vitamin C terbaik.

Sebagai pengguna vitamin C SR shaklee yang dah nak masuk botol ke-5, hari 200% YAKIN vitamin C jenama shaklee adalah yang TERBAIK dan TERLARIS di pasaran malaysia dan dunia. ewahhhhh, yakin gituu

Yela, hani ingat lagi zaman belajar hani tak kenal lagi shaklee. Mulaa nak berjinak dengan makan vitamin sebab nak kulit lagi mulus dan bebas jerawat. Waktu itu, vitamin Or***k tengah famous. Jadi hani pun beli. Sebiji RM 1 kalau tak silap. Makan memang syok, perasan muka macam okey dan kulit berminyak hilang.
Tapi sebab mahal terus stop makan vitamin nie. Beralih arah kepada jenama vitamin lain. Tapi makan sekejap je sebab macam vitamin sintetik.

Bila join shaklee, dah try makan Vitamin C shaklee perasaan "eh, kenapa macam familiar sangat vitamin C ni, macam vitamin yang hani pernah makan. Orang du repacking bagi jenama vitamin or***k."

Baru hani tahu bahawa ada sesetengah individu yang tak bertanggungjawab yang telah repacking vitamin C shaklee dan beri nama vitamin org***k. Betapa berkesannya jenama shaklee, sampai ada yang menipu demi keuntungan.


Kenapa Anda Perlu Pilih Vitamin C Shaklee??

1)Vitamin C Shaklee semulajadi
Merupakan vitamin C pertama semulajadi. Maksudnya sepanjang pemprosesan tiada bahan kimia di gunakan. 
Vitamin sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas.


2) Bersifat Sustained Release (Pelepasan Masa)

Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita untuk setiap jam. Ini maknanya bila kita ambil sebiji vitamin C Shaklee..badan kita tidak terus menerima 500mg vitamin C..Sebaliknya ia akan dilepaskan sedikit sedikit iaitu 100mg untuk setiap jam. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. Jadi ianya terpelihara dan badan anda menerima bekalan vitamin C yang cukup setiap hari.

3) Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids 
Setiap tablet Vitamin C shaklee mengandungi 120mg biofalvonoids. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. 

Sedikit info ini, hani harap dapat membantu anda dalam memilih vitamin yang terbaik untuk tubuh. Taknak lah kita just bayar dan telan tanpa tahu adakan vitamin yang kita makan itu betul-betul berkesan atau memberi kesan negatif di kemudian hari. (sekiranya anda beli dan makan vitamin sintetik)

Anda PILIH LAH  untuk membeli vitamin jenama shaklee yang telah berada di pasaran lebih 50 tahun, diuji oleh barisan saintis sebelum dipasarkan.

Okey, sebarang pertanyaan atau pembelian anda boleh hubungi hani seperti di bawah ye ;)

Sehingga kita bertemu lagi di entry akan datang, InsyaAllah

************************************************************

Facebook : HANI HEALTH SHOP

SMS/ WHSP : 019.376.9503

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.


Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?

Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??

2 comments:

  1. mak jemah memang tak pernah lupa nak amik vitamin c ni, sebab nak hapus jerawat mudah je dengan ada vitamin c

    ReplyDelete
  2. patut mah jemah lawa je, hehehehe

    ReplyDelete