20/09/2016

Cara Merawat Kulit Sunburn

Sunburn. Kulit terbakar. Yang pakai tudung tu, bila buka je tudung, nampakla belangnya. Ramai yang ada masalah ni kan. 


Bila dah terlalu lama berjemur bawah matahari, alamat 'rentung' la kulit. Tapi sekarang ni memang panas sentiasa. Tak berjemur pun dah burn dah kan.

Apa itu Sunburn

Sunburn, secara ringkasnya kulit terbakar. Kulit mnjadi merah, pedih, mengelupas, hitam, itu adalah gejala-gejala sunburn.

Penembusan cahaya-cahaya UV ke dalam lapisan dalam kulit akan meyebabkan penghasilan melanin yang lebih banyak. Melanin ini akhirnya akan keluar ke bahagian luar kulit dan menyebabkan kulit kelihatan lebih gelap. Keadaan ini dikenali sebagai 'suntan'. 'Suntan' bukanlah satu petanda bahawa anda sihat. Ini kerana 'suntan' adalah respon kepada kecederaan yang berlaku akibat cahaya UV yang telah merosakkan sel-sel kulit anda. 

Sunburn pula ialah proses bila kulit menjadi terbakar kerana tidak tahan dengan cahaya matahari yang mengenainya. Sunburn tidak selalunya dapat dilihat serta merta. Kadangkala ia mengambil masa sehingga 24 jam untuk melihat kerosakan sebenar yang ditanggung.


Testimoni Hilangkan Kesan Sunburn Kulit


Cadangan Supplement Shaklee untuk Mencegah dan Menghilangkan Sunburn


Berikut adalah cadangan supplement yang anda boleh ambil untuk mencegah sunburn. Bagi yang sudah sunburn pun, bole amalkan supplement ni untuk menghilangkan sunburn anda.


Vitamin C

Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu


ESP

Sumber protein untuk penghasilan sel badan yang lebih sihat, termasuk sel kulit yang sihat dan cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat

Dengan Shaklee, bukan sahaja boleh halang kulit daripada terbakar tapi kesannya selepas itu, kulit akan lebih cerah dan bersih. Tapi kena konsisten la yea..
Hubungi saya jika anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee. Cara makan vitamin yang special saya sediakan untuk anda. Khas untuk kulit lebih cantik selepas sunburn. Nak ambik sebagai protection pun digalakkan.

No comments:

Post a Comment