16/09/2016

Patah Tulang : Pantang Larang & Cara Cepatkan Rawat Tulang Pa

Nutrisi Yang Membantu Penyembuhan Tulang Patah Lebih Cepat

  • Kalsium
Kalsium memang penting untuk tulang.  Diet  yang kaya dengan kalsium ialah susu, pisang, yogurt, tauhu dan sayur-sayuran seperti brokoli dan lobak. Terdapat juga makanan lain yang kaya dengan kalsium. Yang penting pengambilan secara konsisten
  • Vitamin D
Vitamin D penting untuk penyerapan terbaik kalsium. Cara yang paling mudah pengambilan vitamin D ialah berjemur di bawah sinaran mentari sebelum panas membahang. Selain itu vitamin D dapat diperolehi daripada kuning telur,minyak ikan atau daging.
  • Vitamin K
Vitamin K penting untuk penyembuhan tulang. Ia berfungsi memperkuat osteocalcin iaitu komponen protein penting pada tulang. Ini akan mempercepat penyembuhan tulang yang patah atau retak. Vitamin K boleh diperolehi daripada  brokoli, telur, ikan , hati dan lain-lain lagi.
  • Nutrisi lain
Nutrisi lain sepert vitamin C dan magnesium. Makanan yang mengandungi nutrisi ini ialah sayur-sayuran dan buah -buahan..Kombinasi nutrisi-nutrisi ini melengkapkan jumlah nutrisi yang diperlukan oleh pesakit patah tulang.

Supplemen Untuk Patah Tulang

Set supplemen shaklee untuk merawat Patah Tulang Yang Disarankan
  • esp
Esp merupakan sumber protein soya terbaik. Protein diperlukan oleh tubuh badan kita untuk membina semula tulang yang patah dan retak. Disamping itu juga,serbuk protein ini juga membantu bagi pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah rosak atau mati.
  • ostematrix
Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Sememangnya ostematrix sesuai untuk merawat patah tulang. Pengambilan secara  konsisten akan mempercepat penyembuhan .
  • vit c
vitamin C membantu dalam penyembuhan luka dalaman. Sedia maklum vitamin c sangat-sangat diambil setiap hari untuk kecergasan setiap hari yang membantu penyembuhan patah tulang.

Selepas 6 bulan disarankan mengambil

  • Advanced Joint Tablet (AJHT)
AJHT menggalakkan keselesaan sendi dan tulang, meningkatkan kesan kusyen, meningkatkan funsi sendi dan menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa yang panjang
  • vitalea
vitalea mempunyai nutrisi lengkap, termasuk vitamin k yang mengurangkan risiko tulang rosak
  • omega
Omega guard boleh melambatkan degradasi tulang rawan pada sendi, memmbaiki sendi yang tercedera akibat patah. ia jga bertindak sebagai pelincir dan membantu untuk bergerak dengan lebih senang.  Bonus pengambilan omega guard ini ialah memelihara kesihatan jantung serta mampu mengawal kolesterol dalam darah


No comments:

Post a Comment