26/10/2014

Perbezaan Soya ESP Shaklee Dengan Soya Lain Di Pasaran


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hani harap pembaca blog hani dalam keadaan sihat sejahtera dan sentiasa dibawah lindungan rahmat dari-NYA.

Sempena bulan Oktober 2014, promosi bulanan daripada shaklee adalah ESP Shaklee. Apa ESP nie? Tak pernah dengar pun nama produk ini. Okeyy yang tak pernah dengar hani cerita secara ringkas tentang ESP Shaklee ye. Tapi point utama untuk entry kali ini adalah untuk mengetahui Perbezaan antara Soya Shaklee dengan Soya Lain Di Pasaran.

ESP stand for Energy Soy Protein. Dan tentunya salah satu manfaat ESP adalah untuk memberi tenaga segera kepada sesiapa sahaj terutama mereka yang sentiasa sibuk, tak sempat nak sarapan, makan tengahari. Juga sesuai untuk mereka yang cepat penat,lesu, mudah mengantuk. Memang sesuai minun ESP.

Jom kita tengok kandungan dalam ESP shaklee yang membuatkan ESP begitu istimewaa dan sentiasa menjadi minuman soya KEGEMARAN rakyat malaysia.

Antara Kandungan ESP Shaklee:

>> BEBAS LAKTOSA
>> TIADA KOLESTROL
>> TIADA LEMAK TRANS
>> KAYA DENGAN KALSIUM
>> KANDUNGAN VITAMIN B6




Dan ISTIMEWANYA ESP SHAKLEE adalah :

Dihasilkan daripada protein soya Non-GMO. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program(IPP). Program ini bagi memastikan kacang soya yang diproses BEBAS daripada PERUBAHAN GENETIK. Betapa komitednya shaklee untuk memberikan sesuatu yang SEMULAJADI dan SELAMAT untuk para pengguna. Daripada benih sehingga penyimpanan shaklee akan memastikan penggunaan ramuan adalah berkualiti dan bebas unsur kimia. 

Selain itu, pembesaran soya bagi pembuatan ESP adalah MESTI TUMBUH SECARA ORGANIK. Bila sebut organik, semestinya proses penanaman soya tiada sebarang unsur kimia.
Bukan senang nak uruskan tumbuhan secara organik. Ini kerana kebanyakan pengeluar hanya mementingkan KEUNTUNGAN. Dimana soya perlu cepat membesar supaya cepat dituai hasil. Untuk mempercepatkan proses pembesaran, sudah pasti unsur kimia diberikan kepada tumbuhan.

Tetapi kami(shaklee) menolak proses yang melibatkan unsur kimia.

Jadi anda selaku pengguna dan bakal pengguna produk shaklee jangan risau tentang kualiti produk shaklee. Ini kerana setiap tahun shaklee akan mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk proses penyelidikan produk.

Jarang kita dengan produk makanan tambahan mempunyai saintis untuk membangunkan produk. Dan ini merupakan salah satu KEISTIMEWAAN produk shaklee.

Berminat untuk dapatkan setong ESP.


Facebook : HANI HEALTH SHOP

SMS/ WHSP : 019.376.9503

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.



No comments:

Post a Comment