14/01/2015

Cara Menghilangkan Jeragat Dengan Berkesan

Minggu lepas, ada seorang adik sama pejabat dengan hani tanya krim yang boleh digunakan untuk hilangkan masalah jeragat. Mula-mula ingat adik ni main-main sebab umur baru awal 20-an, takkan la dah ada jeragat. Bila hani cakap tak percaya dia ada jeragat terus di tunjukkkan bahagian muka yang ada jeragat. 

Selalu masalah jeragat berlaku kepada mereka yang dah masuk umur 30 tahun keatas, bagi hani umur 20tahun kulit tak perlu rosak lagi. Kollagen pun masih banyak dalam badan. 

Selidik punya selidik adik ini suka bertukar-tukar produk wajah. Produk pula yang dia sendiri pun tak tahu ada kelulusan KKM atau tidak. Hurmmmm bahaya sungguh. 

Antara faktor penyebab jeragat adalah :

1) Keturunan
2)Penggunaan kosmetik/ produk penjagaan wajah yang tak sesuai
3)Penggunaan hormone seperti pil perancang
4)Terdedah kepada sinaran terik matahari


Bila ada jeragat, nak berhias pun dah tak lawa sebab kita dah tak mampu nak lindungi jeragat di bahagian wajah. Kebiasaannya jeragat akan berada disekitar pipi, dahi dan bahagian dagu. 
Hani kalau selisih dengan mereka yang ada jeragat teringin sangat nak edarkan flayer shaklee. Nak berkongsi kebaikan produk shaklee yang membantu mengatasi masalah jeragat sekitar wajah. 


Petikan daripada majalah Rapi berkaitan pengambilan vitamin bantu kurangkan masalah jeragat.


Penting dalam pembentukan kolagen. Ramai wanita mengamalkan produk kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin c membantu penghasilan kolagen lebih baik. 

Vitamin C SR Shaklee membekalkan 500mg dalam setiap 1 tablet. Dan keistimewaan Sustained Release adalah pelepasas setiap 100mg sela 1jam.




Terkenal sebagai vitamin awet muda. Vitamin E membantu kesimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E membantu mengurangkan kesan kulit jeragat.


PROTEIN

Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat). Tompokan hitam pada kulit sukar dihilangkan sekiranya protein dalam badan tidak mencukupi dalam membantu penghasilan sel baru. 

ESP shaklee merupakan minuman yang kaya dengan kandungan protein. 

Dan untuk kesan optimun anda boleh tambah Collagen Powder shaklee bagi membantu menambah kolagen dalam badan anda. Maklumlah apabila kita memasuki usia 25tahun ke atas kadar penghasilan kolagen dalam badan akan semakin menurun. Sebab itu kita tengok orang berumur mempunyai masalah kulit kendur, kulit yang rosak susah untuk di baiki. Ini semua berkait rapat dengan faktor ketidakupaayn tubuh menghasilkan sel baru apabila kandungan kolagen dalam badan berkurang. 

Dan istimewanya Collagen Powder Shaklee adalah dari segi penghasilan dan sumber kolagen adalah daripada ikan laut dalam yang tahan lasak dengan molekul2 yang senang diserap oleh badan. Sebab itu kesan positif selepas pengambilan kolagen shaklee boleh dirasai seawal 5hari lagi. 


Secara ringkas supplement shaklee yang membantu mengatasi masalah jeragat serius adalah

1) Vitamin C SR

2) Vitamin E Shaklee



 ****************************************************************

I'm your Shaklee Independent Distributor
No. ID 987331 (Nurani Yaacob)
## Sms /WhatsApp : 019.376.9503
##Fanpage : Hani Health Shop
 ## Facebook : Hani Kelantan

No comments:

Post a Comment