11/01/2015

Makan Vitamin Shaklee Sewaktu Period atau Haid

Hani selalu dapat pertanyaan daripada bakal pengguna atau pengguna baru mengenai supplement shaklee bolah di makan atau tidak pada waktu haid.



Kebanyakan produk yang dijual dipasaran luar akan menasihatkan pengguna supaya berhenti sekejap makan produk sepanjang tempoh haid. Ini yang membezakan produk shaklee dengan produk lain yang ada di pasaran.

Supplement shaklee merupakan makanan tambahan yang berfungsi mengisi lompong-lompong kosong yang tidak dipenuhi hasil pemakanan harian. Sebagai contoh mungkin diet harian kita tidak mengikut cadangan seperti didalam piramid makanan. Dalam sehari mungkin kita tidak makan sayuran atau bua-buahan. Disinilah fungsi supplement untuk menyokong keperluan nutrisi badan kita.

Setiap hari badan kita memerlukan vitamin dan mineral mencukupi untuk tumbesaran tubuh dan penjagaan kesihatan menyeluruh. Sesetengah vitamin membantu meningkatkan sistem imun tubuh, menghasilkan sel-sel darah merah, memberikan tenaga dan lain-lain manfaat lagi. 

Dan kena ingat tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin, dan mineral sendiri seperti asid amino, asid lemak, vitamin C dan vitamin B dan lain-lain. Jadi kita bergantung kepada sumber makanan harian kita untuk mencukupkan keperluan vitamin dan mineral dalam badan. 

Contoh :

Alfafa shaklee boleh ke dimakan sewaktu period??

Mestilah boleh kerana didalam alfafa mengandungi "phytoestrogen" yang sangat bagus untuk mengurangkan atau melegakan sakit period/ period pain. 

Jadi, teruskan pengambilan supplement shaklee sepanjang tempoh period anda dan jadikan pemakanan supplement sebagai menu harian anda juga. 

Jadilah pengguna yang berilmu dan sentiasa bertanya kepada pengedar anda masa terbaik untuk makan supplement supaya dapat kesan optimun.

Okey, sebarang pertanyaan atau pembelian anda boleh hubungi hani seperti di bawah ye ;)

Sehingga kita bertemu lagi di entry akan datang, InsyaAllah

************************************************************

Facebook : HANI HEALTH SHOP


SMS/ WHSP : 019.376.9503


Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar
 
Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, 

Melor, Selising dan Pasir Puteh

Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.



No comments:

Post a Comment