11/02/2017

Ada Apa Dengan Shaklee

Assalamualaikum semua, Hani doakan pembaca blog Hani dalam keadaan sihat dan di lancarkan setiap urusan. Untuk entry harini Hani nak share kenapa dalam banyak-banyak business MLM di Malaysia kenapa Hani pilih sebagai pekerjaan Hani. 

Kenapa tak pilih produk yang berasakan kopi atau aleo vera 😂. Dan kenapa dalam banyak-banyak jenama vitamin di pasaran, Hani pilih untuk makan dan rasai sendiri keberkesanan produk shaklee 😍 

1) Setiap produk shaklee di uji terlebih dahulu sebelum di pasarkan. 


Sebagai contoh pil kalsium shaklee, iaitu Ostematrix Shaklee. Ostematrix shaklee mempunyai "Bioavailability Study". Biovailability adalah kebolehan sesuatu produk/vitamin diserap oleh badan. Jom Hani tunjukkan graf penyerapan Ostematrix Shaklee dalam badan.


Graf di atas menunjukkan dalam masa 12jam kalsium dalam Ostematrix di serap sepenuhnya oleh badan. Tidak wujud istilah Ostematrix shaklee penyebab batu karang.



 2) Shaklee mempunyai Landmark Study. 


Apa itu Landmark study? Landmark study merupakan satu kajian klinikal yang dijalankan oleh pihak ketiga yang tiada kepentingan dengan shaklee. Sekumpulan penyelidik ini daripada University of California, Berkeley dan di ketuai oleh saintis Dr Gladys Block pakar dalam bidang Epidemiology & Public Health Nutrition.


 



Untuk penerangan yang lebih terperinci berkaitan Landmark Study, awak boleh baca disini.

Landamark study ini dijalankan kepada 3 golongan, iaitu ;
1) Golongan yang tidak mengamalkan apa-apa vitamin atau supplemen 
2) Golongan kedua terdiri daripada mereka yang mengamalkan vitamin jenama shaklee lebih daripada 20 tahun. 
 3) Golongan yang makan vitamin selain jenama shaklee


Keputusan Landmark Study
  

Daripada kajian yang dibuat, tahap kesihatan mereka yang amalkan produk shaklee lebh baik daripada golongan yang tidak amalkan sebarang produk vitamin dan mereka yang mengamalkan vitamin bukan jenama shaklee.

Untuk jalankan Landamark Study bukan senang sebabnya ia melibatkan banyak aspek selain costing seperti nak design  kajian, pemilihan mereka yang terlibat dengan kajian, nak kaji sample, nak pilih sample, nak control sample. Semua proses ini bukan mudah tetapi shaklee tetap jalankan kajian untuk buktikan jenama shaklee sangat selamat untuk digunakan. 


3) Shaklee mempunyai " Center of Innovation ".  


Center of Innovation yang berkeluasan 16,000ft merupakan "workplace" terbaru shaklee bagi menunjukkan shaklee sangat komited dalam memastikan kualiti sesuatu produk sebelum di pasarkan.

    Gambar pelancaran Shaklee Innovation Centre pada April 2015

4) Shaklee mempunyai " Scientific Advisory Board"

Ahli dalam Board ini Di ketuai oleh Dr.Yasuhiko Kojima, merupakan saintis yang terlibat dalam penghasilan Nutriferon. 

Ahli lain dalam Board ini adalah Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Price award melalui kajian mengenai telomere. Sebelum keluarkan sesuatu produk, shaklee akan dapatkan nasihat daripada ahli Board ini. Bayangkan produk yang kita nak makan di pantau oleh mereka yang sangat berpengalaman tentang sains dan kesihatan. 

5) Jenama Shaklee menjadi pilihan atlet Olimpik dunia. 


Olimpik Rio 2016 seramai 37 orang atlet di US mengamalkan produk shaklee dan 16 orang daripada mereka menang medal. Kenapa ramai atlet yang makan shaklee? Kerana meraka yakin produk shaklee BEBAS daripada bahan terlarang. Kesemua mereka yang makan shaklee LULUS ujian air kencing. 

6) Menjadi pilihan NASA


NASA memilih shaklee untuk hasilkan minuman kepada Angkasawan mereka. Minuman yang di hasilkan bagi atasi simptom angkawasan yang kembali ke bumi, antara simptom yang sering berlaku adalah Vertigo,lemah dan letih, muntah-muntah dan pitam. Kerjasama di antara NASA dan pihak shaklee bermula sejak tahun 1993.

Ada tak yang berminat nak jadi sebahagian pengguna atau pengedar produk shaklee?

Kalau ada yang berminat anda boleh terus hubungi pihak kami untuk penerangan yang lebih terperinci.

Hubungi saya ;

 ****************************************************************************************************

I'm your Shaklee Independent Distributor
No. ID 987331 (Nurani Yaacob)
## Sms /WhatsApp : 019.376.9503
##Fanpage : Hani Health Shop
 ## Facebook : Hani Kelantan
Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

No comments:

Post a Comment