21/04/2014

Vitamin E Shaklee-Kelebihan dan Fungsi

Vitamin E amat sinonim untuk kecantikan kulit dan anti penuaan. Jadi tidak hairan andai ramai pengusaha makanan tambahan berusaha untuk mengeluarkan Vitamin E dengan jenama dan khasiat yang tersendiri. 

Dipasaran berbagai jenama Vitamin E yang kita boleh pilih. Tapi sebagai pengguna kita harus membuat pilihan yang tepat dan semoga vitamin yang diberi berbaloi dengan kesan serta harga yang telah kita laburkan. 

Mari Hani perkenalkan Vitamin E semulajadi shaklee. Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].


Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 



Vita-E Complex Shaklee yang mengandung tambahan Selenium alami dan ekstrak grapeseed untuk meningkatkan penyerapan vitamin E ke dalam tubuh. Jadi Vita-E Complex Shaklee bukan sekedar suplemen vitamen E tetapi juga membantu mempercepat penyerapannya ke dalam tubuh kita sehingga memberikan hasil lebih cepat dan lebih maksimum.







Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik

Vitamin semulajadi lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan. Sel abnormal akan beri kesan negatif kepada badan kita.

Kebaikan Vitamin E  Shaklee

  1. Melindungi jantung dengan pengambilan 800IU sehari. Ia melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat pada dinding arteri, menghalang anemia, penyakit jantung dan lain2.
  2. Vitamin untuk awet muda (anti-penuaan). 1 kapsul vitamin e sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, dan bintik penuaan. Ia juga mampu memulihkan tekstur dan tona kulit, dada, otot dan peha dan membantu mengurangkan jerawat dan menyerikan kulit.
  3. Membantu menghalang sunburn sekiranya diambil bersama2 vitamin C.
  4. Antioksidan yang kuat. Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk antioksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambat pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas, memperbaiki masalah oksidasi-katarak dan masalah penglihatan.
  5. Membantu mempercepatkan proses pembaikan luka. Oleh itu, ianya amat sesuai bagi ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah nipple crack atau puting melecet. Pengambilan Vitamin E secara teratur dapat mencerahkan bahagian puting yang telah menjadi gelap berikutan kehamilan serta mengurangkan kesan regangan kulit atau stretch mark.
  6. Membantu mengekalkan kelembapan kulit dan seterusnya mengelakkan kekeringan, kegatalan dan kulit yang merekah.
  7. Mengatasi masalah kedinginan atau low sex drive yang sering dialami oleh ibu-ibu menyusu berikutan kehadiran hormon prolaktin yang tinggi. Ia juga merangsang LIBIDO (keinginan seks). Sebab itulah Vitamin E turut dikenali sebagai vitamin cinta.
  8. Membantu meningkatkan kesuburan. Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin e mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin e sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat.
  9. Menghalang risiko penyakit Alzheimer dengan pengambilan sekurang-kurangnya 400IU sehari.  

Cadangan Cara Makan Vitamin E Shaklee

  • Untuk kesihatan menyeluruh : 1 kapsul (selepas makan)
  • Untuk anti penuaan : 2 kapsul sehari (1 kapsul setiap kali selepas makan)
  • Untuk kanser dan mengurangkan Parut : 2 kali sehari. 2 kapsul setiap kali selepas makan

Harga Vitamin E Shaklee


Harga sebotol Vitamin E Shaklee adalah Rm156.00 ( Harga Bukan Ahli Shaklee). 


Untuk beli Vitamin E secara online anda boleh klik gambar di bawah.



*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.


Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503


FACEBOOK PAGE : HANI HEALTH SHOP

FACEBOOK: HANI

Penghantaran / COD di sekitar Kota Bharu, Lundang, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Kok Lanas, Selising dan Pasir Puteh



No comments:

Post a Comment