17/11/2017

Vitamin Keperluan Harian - Daily Essential Set Shaklee

Banyak sangat iklan supplemen dan vitamin di media sosial..

Sampai buka instagram Fazura pun ramai yang duk komen spam tentang vitamin untuk tinggi, ubat sembelit la, supplemen untuk putih melepak la. Pening mak!! 

Itu belum lagi kalau kita masuk farmasi cakap nak beli ubat untu sakit urat, sempat lagi dia hard selling supplemen untuk hilangkan masalah sakit-sakit badan dan bagi tenaga.

Hani bukan apa, "vitamin" yang orang selalu promote itu korang pernah tengok tak dia punya expired date, production date bila, company yang buat ubat itu asal dari mana. Nasihat Hani satu je, periksa dulu latar belakang vitamin yang kita nak makan. Kita beli dah kena keluarkan duit, dan kalau tak serasi dengan badan terpaksa biarkan duit itu melayang. Lagi malang kalau "vitamin" yang kita beli itu boleh buat nyawa sendiri melayang. Takut tak??

-

-

-

Tapi dengan jenama shaklee korang tak perlu ragu dengan kualiti produk. Semua produk shaklee di uji oleh saintis hebat sebelum di keluarkan untuk pasaran.
.
.

Dalam diet harian, vitamin apa sebenarnya yang paling penting?



Essential Set Shaklee

Ini 5 jenis vitamin yang sangat di galakkan untuk kita amalkan setiap hari. Vitamin asas ini sebagai salah satu alternatif untuk kita lengkapkan keperluan nutrisi badan.

Kalau kita perasan walaupun kita dan makan ikut piramid makanan dan amalkan cara makan seperti KKM iaitu suku(karbohidrat), suku(protein), separuh (serat) berkemungkinan badan kita masih akan kekurangan nutrisi. 

Ini di sebabkan kita terdedah kepada pencemaran udara, air dan makanan yang terlebih masak sehingga menghilangkan khasiat makanan tersebut.

FUNGI VITAMIN ASAS

ESP :

✔️ ESP adalah minuman protein berkualiti tinggi yang dihasilkan daripada soya yang tidak diubah genetiknya ( non GMO), yang membantu memberi tenaga, dan membantu dalam penghasilan sel-sel baru badan

✔️ Minuman Protein ESP bantu memberi rasa kenyang lebih lama, sangat sesuai untuk mereka yang sedang mengawal pengambilan makanan dalam diet harian. ESP juga sesuai di ambil oleh golongan ibu hamil bagi mengurangkan strechmarks.

✔️ Pengambilan ESP secara konsisten mampu membantu menjadikan kulit wajah dan badan sekata, gebu dan licin.

OMEGA :

✔️ Omega merupakan Minyak Ikan Tulen Shaklee yang membantu meningkatkan imunisasi, menjaga kesihatan jantung, mengurangkan kolestrol, membakar dan mencairkan lemak yang termendap pada saluran darah dan mengelakkan lemak terkumpul pada saluran darah.

✔️ Pengambilan Omega Guard Shaklee membekalkan 1000mg asid lemak 
Omega-3 tulen penting untuk membantu sel badan berfungsi dengan normal.

VITALEA

✔️ Vitalea merupakan multivitamin berusia lebih 100tahun yang mempunyai 28 vitamin dan mineral penting yang berperanan melengkapkan nutrisi yang di perlukan oleh badan tetapi kita tidak dapat peroleh dalam pemakanan harian.

SR VITAMIN C PLUS

✔️ Vit C semulajadi penting untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, kolagem dan hampir kesemua elemen yang membentuk tubuh badan kita.

B-Complex

✔️ Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untul sel-sel badan.


No comments:

Post a Comment