11/08/2014

Cara Kenali Soya Yang Bermutu Dan Berkualiti

ESP Shaklee merupakan produk terlaris. Banyak manfaat yang diperoleh melalui minuman soya ini. Tapi sayang hasil khabar angin tentang bahaya soya kepada kesihatan, ESP Shaklee turut terkena tempias.

Kita selalu dengan orang bandingkan ayam kampung dan ayam bandar. Selalu orang kata ayam kampung lagi selamat di makan kerana tiada unsur suntikan hormon.

Begitu juga soya. Soya yang tidak berkualiti, yang membahayakan kesihatan adalah soya GMO.

Bagaimana nak kenali soya yang selamat untuk diminum?


Bagaimana cara kenali soya Yang Bagus Untuk Kesihatan?

1- Kacang soya ditanam dan tumbuh secara organic
Penanaman secara kimia(bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurang. Dan dari segi kajian, telah terbukti ada kaitan antara kanser dan nitrates.  Jadi amatla penting untuk memastikan pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans.

2- Soybean tu mestilan Non GMO ( tak dihasilkan secara genetic)

Maksud Non-GMO adalah tiada proses penambahan hormon atau bahan kimia sewaktu proses pembesaran dan penghasilan soya. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian... toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan. Kebiasaannya soya jenis GMO ini murah dan tidak mempunyai khasiat. 
3- Soy Protin mesti mengandungi 9 asid amino perlu
Ni ciri yang amat penting..Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormone,jus penghadaman,antibodi, enzyme. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.

4- Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alcohol. 
Alkohol adalah HARAM! - penggunaan alkohol hanya akan memusnahkan kandungan isoflavone (Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang)

5- Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan 

 Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result.

6.Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..
Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang. Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium.


Cara Untuk Dapatkan/Beli ESP Shaklee?

_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

No comments:

Post a Comment