06/08/2014

Rawat Asma/Asthma Dengan Shaklee


Apa itu Lelah/Sukar Bernafas?

Asma/ Asthma atau turut dikenali sebagai sakit lelah merupakan sejenis penyakit paru-paru yang berpunca akibat radang atau pengucupan saluran pernafasan. Kalau kita perhati orang yang menghidap asma mempunyai sedikit masalah dengan pernafasan (kelihatan seperti sukar nak bernafas dan bernafas dengan mengeluarkan bunyi) 

Punca Asma?

Kebiasaannya mereka yang menghidap asthma selalu dikategorikan mempunyai tahap alahan yang tinggi seperti tidak boleh terdedah kepada udara yang kotor, binatang yang berbulu seperti kucing. Tetapi hakikatnya tidak semua pesakit asma mempunyai masalah alahan. Alahan di percayai dapat meningkatkan kecenderungan seseorang untuk menghidap asma. 

Penyebab lain seseorang boleh di serang asma adalah udara sejuk, melakukan senaman atau aktiviti berat, pengambilan ubat aspirin dan seumpamanya dan tekanan emosi. 

Tanda-tanda @ Simptom Sakit Asma.
  • Batuk dan berkahak
  • Nafas berbunyi "wiz"
  • Dada berasa ketat
  • Gangguan pernafasan teruk
  • Sukar bernafas
Siapa Yang Berisiko Menghidap Asma?

Asma boleh berlaku kepada setiap orang tanpa mengira faktor umur. Tetapi kebanyakan mereka yang menghidap asma seawal dari kecil lagi. Bagi mereka yang mempunyai sejarah ahli keluarga menghidap asma, risiko untuk mereka hadapi untuk dapat sakit asma lebih tinggi. Sejarah ibu bapa yang menghidap asma meningkat kepada 3 hingga 6 kali ganda anak mereka akan menghidap asma. 

Dari segi jantina, kanak-kanak lelaki lebih terdedah kepada risiko asma. 

Supplement Untuk Rawat Shaklee



Bagaimana Omega Guard merawat asthma?
Seperti kita tahu ramai pesakit asma yang bergantung kepada inhaler yang mengandungi steroid. Pengambilan steroid untuk jangka masa panjang amat tidak di galakkan. 
Kajian menunjukkan mereka yang menghidap asma mempunyai paras omega 3 yang rendah. Maka, dengan Omega Guard shaklee yang tinggi dengan kandungan omega 3 dapat membantu penghidap asma. Omega 3 dari Omega Guard akan bertindak seperti steroid yang jauh lebih selamat kepada kesihatan diri.
Bagi ibu yang sedang hamil/mengandung yang risau bayi dalam kandungan terdedah kepada risiko asma kerana ada ahli keluarga yang mempunyai sejarah sakit asma, anda boleh makan omega guard shaklee sepanjang tempoh kehamilan bagi melindungi bayi anda. 

Mengapa Omega Guard Shaklee Menjadi Pilihan? 
1. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.
2. Ultratulen & Bergred Farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.
3. 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

No comments:

Post a Comment