10/08/2014

Perbezaan Antara Vitamin C & Vitamin E Shaklee

Ada yang masih berkira-kira nak start makan vitamin C dulu atau vitamin E. Apa yang membezakan antara Vitamin C dan Vitamin E. Shaklee mengeluarkan produk vitamin C dan E di bawah jenama sendiri dengan bantuan hampir 60 orang saintis terlatih. 

Vitamin ini termasuk dalam SET KULIT SHAKLEE. Tetapi berkesan kah SET KULIT SHAKLEE ? 


Okey hani nak share sedikit peranan setiap vitamin ini.

Vitamin E Shaklee
Dikenali sebagai vitamin antioksidan bagi melawan radikal bebas dari alam sekitar, persekitaran yang tidak sihat, makanan harian

Vitamin C Shaklee
Diperlukan bagi proses penghasilan dan pengikatan kolagen dalam badan. 

Yang ini hani ringkaskan secara general. Kalau nak ikutkan kedua-dua vitamin ini mempunyai banyak kelebihan.

Sumber Vitamin C

Betik, Mango, Brokoli, Tomato Antara makanan yang kaya dengan sumber vitamin C.

Vitamin C turut di kenali sebagai antioksidan. Merupakan vitamin yang enting bagi pembentukan dan pengikatan kolagen dalam kulit. Kolegan ini yang membantu pembentukan sel dan salur darah. Kulit yang sihal, anjal, halus dan awet muda memerlukan kehadiran kolagen. Cuba perhatikan kulit bayi, mesti geram kan. Sebab kulit bayi sangat halus dan anjal. Nak gomol-gomol pun tak puas ;). Ini kerana zaman bayi kolagen dalam badan masih banyak. Tetapi apabila meningkat dewasa, kandungan dalam kolagen akan berkurang dan merosot. Untuk dapatkan kolagen yang berkualiti, anda boleh mencuba 

Sumber Vitamin E

Gandum, Ubi kentang dan Kekacang Merupakan Makanan Yang Kaya Dengan Vitamin E.

Vitamin E merupakan vitamin pilihan untuk dapatkan kulit yang cantik dan halus. Ini kerana vitamin E memang terkenal sebagai vitamin yang mampu melawan radikal bebas yang menyebabkan kolagen dalam badan rosak, kulit kusam dan berjerawat. 

Pengambilan vitamin E secara konsisten sangat penting kerana badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin E. Kandungan Vitamin E yang mencukupi dalam badan membantu memperbaharui sel-sel kulit kita, menghalang kulit daripada mudah terbakar kerana sinaran matahari. Makan vitamin E bukan jaminan 100% kulit anda takkan "sunburn", tetapi sebagai pelapis. Yela, sinaran uv merupakan salah satu penyebab kanser kulit. 

Vitamin E turut terkenal dengan nama samaran vitamin awet muda kerana salah satu fungsinya melambatkan proses penuaan. Sifatnya antioksidan melawan kehadiran radikal bebas yang akan merosakkan sel-sel baru dan sel yag elok dalam badan. Sel yang sihat dan elok akan menjadikan seseorang lebih muda dari usia sebenar. 

Buat mereka yang mencari penyelesaian masalah bagi kulit muka berjerawat, berparut, berminyak, jenis skin yang berminyak sekitar zon-T, dan dalam usaha mendapatkan kulit anjal, glowing maka anda harus ISTIQOMAH dan BERSABAR dengan pengambilan Vitamin C dan Vitamin E Shaklee. 

Sebotol vitamin E shaklee tahan untuk 3 bulan dan Vitamin C tahan hampir 6 bulan. **Bergantung kepada cara pengambilan

Hani nak share sikit testimoni customer yang makan vitamin c dan vitamin E shaklee.

"Customer nie jenis kulit muka berminyak. Kalau pakai bedak pun tak mebantu dapatkan kulit cantik. Dan mempunyai masalah jerawat pasir (jerawat halus-halus), tone kulit tak sekata dan pori-pori yang besar. "

"Selepas consume vitamin c dan e shaklee hampr setahun masalah-masalh tersebut dan hilang. Garis-garis halus di sekitar mata pun dan hilang. Yang best kulit rasa moist. "

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

No comments:

Post a Comment