13/08/2014

Mengatasi Masalah Kesuburan Lelaki Dengan Supplement Shaklee

Inai masih merah dijari,tapi dah ada soalan "Eh, tak melekat (hamil) lagi ke?". Baru je lega tarik nafas selesai urusan kenduri kendara, dah terkena soalan sentap. Pengantin baru pun dah sentap, inikan pengantin lama yang dah kahwin lebih dari 2 3 tahun.

Bila soal kehamilan dan kesuburan, kebiasaan kaum wanita yang akan disalahkan. Walhah terdapat juga masalah kesuburan di kalangan lelaki. Jadi buat pasangan suami/isteri yang masih menunggu cahaya mata, buang lah ego anda dan berjumpa dengan doktor pakar sakit puan untuk mengetahui punca mengapa anda lambat dapat zuriat. 


Untuk entry kali ini, hani nak share supplement untuk meningkatkan kesuburan lelaki. Sebelum itu mari kita kaji punca lelaki tidak subur

1) Obesitikesuburan lelaki boleh menurun jika terlalu gemuk kerana  mereka mungkin berdepan masalah kekurangan atau tiada sperma langsung.
2) Genetik : sama ada membabitkan kromosom, sista fibrosis atau masalah  sindrom autoantibodi yang menganggap sperma sebagai bahan asing yang  perlu dimusnahkan.
3) Masalah urat (salur darah) pada testis kembang atau timbul. Akibatnya,  aliran darah tidak lancar dan boleh merosakkan epididimis dan  mengurangkan jumlah sperma. Masalah boleh dibantu melalui pembedahan dan  IVF.
4) Senaman keterlaluan seperti angkat berat. Dalam keadaan ini, badan menghasilkan steroid yang menyebabkan masalah ereksi, mengganggu  keseimbangan hormon dan mengurangkan penghasilan sperma.
5) Pengambilan dadah, alkohol dan merokok. Tiga faktor yang perlu dielakkan  jika mahu kekalkan kesuburan.
6) Makanan, terutama jika terlalu banyak makan makanan laut (tiram, kepah,  lala, kerang, kepala udang) kerana ia mengandungi banyak raksa yang  boleh mengurangkan jumlah sperma.
7) Serangan penyakit seperti buah pinggang, sirosis hati dan kurang zat.  Malah, lelaki yang mendapat beguk selepas akil baligh juga boleh  mengalami masalah kekurangan atau ketiadaan sperma. 

Andai ada yang ingin berikhtiar dengan supplement, saya cadangkan anda beberapa produk daripada shaklee bagi memastikan nutrien dalam badan anda mencukupi dan membantu meningkatkan tahap kesuburan. Ikhtiar selagi boleh, rezeki biar DIA tentukan :)

  • Sebagai sumber mineral lelaki. Dos seharian Zinc bagi lelaki adalah 11miligram.
  • Zinc penting dalam penghasilan hormon testoesteron. Kekurangan hormon testoesteron menyebabkan masalah kesuburan.  
2) CoQ10
  • Pengambilan COQ10 selama 300mg selama 30 minggu dapat meningkatkan kualiti sperma iaitu kuantiti sperma bertambah.


3) Vitamin E
  • Vitamin E penting dalam membantu dan memperbaiki sel dengan baik.
  • Juga meningkatkan takap seksual suami.
  • Kajian turut menunjukkan mereka yang mengalami masalah kesuburan mencuba pengambilan Vitamin E dan mendapat kesan positif. Rugi sesiapa yang taknak cuba.
4) Vitamin C
  • Sperma yang kekurangan Vitamin C akan menyebabkan ia tergukpal dan sukar untuk berenang menuju ke ovum.
  • Pengambilan Vitamin C akan membantu sperma bergerak lebih aktif.




_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Shaklee Kelantan
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.


No comments:

Post a Comment