23/06/2014

Cara Atasi Kencing Manis Sewaktu Hamil/Mengandung Dengan Shaklee

Sebelum entry ini ditulis, saya ada terbaca status kawan yang mempunyai masalah kencing manis sewaktu hamil. Sekarang kandungan beliau dan memasuki trimester kedua dan terpaks aberulang alik ke hospital sebab ada masalah kencing manis. Dugaan dan kepayahan sewaktu hamil yang terpaksa beliau tempoh. 



Kencing manis sewaktu hamil sangat tidak digalakkan dan kalau boleh kita tak nak ia menyerang kita. Ini kerana bila ada kencing manis waktu hamil ia akan beri kesan negatif kepada ibu dan bayi.  Kencing Manis mungkin akan berterusan sehingga lahir dan sehingga bayi besar. Taknak la anak kita kecil-kecil dah terkena penyakit kencing manis kan. 

Benda yang paling di elakkan oleh ibu hamil adalah terpaksa minum Air Gula. Ini langkah terbaik doktor untuk mengawal tahap kandungan gula dalam badan ibu.

Bagaimana Kencing Manis Semasa Hamil (Diabetis Gestasi) boleh Berlaku?

Diabetis akan berlaku apabila badan tidak boleh menghasilkan insulin yang secukupnya, iaitu hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Insulin mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga dan membolehkan gula yang tidak diperlukan segera disimpan.

Semasa kehamilan, badan akan menghasilkan lebih insulin untuk memenuhi keperluan bayi, terutamanya dari pertengahan kehamilan dan seterusnya. Jika badan tidak boleh menyediakan insulin tambahan ini, badan akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah dan akan menimbulkan diabetis gestasi.

Tanda-Tanda Alami Kencing Manis Sewaktu Hamil/Mengandung.

  • Keletihan
  • dahaga yang terlampau;
  • Membuang air kecil dengan banyak
  • penglihatan kabur.
  • Luka/lebam lambat sembuh

  • Kesan Negatif / Keburukan Kencing Manis Kepada Ibu Hamil/Mengandung : 
    • Berisiko menghidapi diabetes tahap 2 di kemudian hari. 
    • Mudah mendapat jangkitan pada faraj
    • Luka bersalin lambat sembuh, dan berisiko dapat jangkitan pada luka
    • Berisiko bersalin secara ceaserean sebab bayi bersaiz besar.
    Kesan Negatif/Keburukan Kepada Bayi Dalam Kandungan :

    • Berisiko lahir pra-matang
    • Berisiko bayi mati dalam kandungan
    • Saiz bayi besar dan mengalami masalah sewaktu proses bersalin.
    • Masalah kesihatan selepas lahir seperti hipoglisemia (gula rendah) dan jaundice (demam kuning).
    • Berisiko tinggi untuk menjadi obesiti dan menghidap diabetes di kemudian hari..
    • Berisiko ditahan di wad untuk jangka masa tertentu sebaik selepas kelahiran untuk pemantauan.
    Cara mengatasi masalah ini adalah dengan mengamalkan pemakanan yang seimbang dan lakukan senaman. (Berbadan dua bukan alasan tak nak bersenam ye kakak 2 cantik). 

    Kebanyakan ibu hamil minum susu formula dengan alasan nak dapatkan keperluan kalsium yang mencukupi buat ibu dan bayi. Tetapi mereka tidak sedar ada sesetengah susu formula yang mempunyai kandungan gula yang tinggi yang menjadi penyebab anda menghidapi kencing manis sewaktu hamil.  Jadi buat pilihan yang tepat, ganti susu formula anda dengan Ostematrix Shaklee(pil kalsium semulajadi) bagi memenuhi keperluan kalsium anda sepanjang tempoh kehamilan.

    Disini, saya nak cadangkan supplement shaklee bagi membantu anda atasi masalah tekanan gula dalam darah.(Set Kencing Manis Sewaktu Hamil).

    ESP : Minuman protein yang rendah kandungan indek glisemik (GI), bantu kawal insulin dalam darah sekaligus mengawal paras gula dalam darah.
    B-Complex : Menggalakkan metabolisme gula dan pembebasan tenaga. Menukarkan makanan kedalam bentuk tenaga.Kandungan Asid Folik di dalam B-Complex membantu pembentukan saraf tunjang bayi. 
    Vitalea Shaklee : Lengkap dengan 19 mineral termasuk zink yang penting untuk penghasilan insulin dan penyembuhan luka.

    Anda boleh add on Ostematrix Shaklee bagi membekalkan magnesium yang diperlukan oleh pesakit diabetis. Kekurangan magnesium menjadi punca diabetis. Selain itu Ostematrix membekalkan 100% keperluan kalsium untuk menyokong  pertumbuhan tulang dan gigi si manja serta kesihatan ibu. Ostematrix juga bantu elak ibu mengalami masalah cramp kaki seta elak sembelit.

                                         
    _>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_


    Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)


    *produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.


    Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

    Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
    Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
    Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

    Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
    ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
    FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
    FACEBOOK: Nurani Yaacob

    Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
    Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah serawak via Poslaju @CityLink@GDex.




    No comments:

    Post a Comment