29/06/2014

Tips Berpuasa Untuk Ibu Hamil/Mengandung

Dilema ibu yang sedang hamil/mengandung adalah tahap kesihatan mereka dan bayi sepanjang tempoh berpuasa. Tapi saya percaya ramai ibu-ibu yang teringin untuk berpuasa penuh kerana keberkatan yang ada didalam bulan Ramadhan dan sebagai langkah terbaik untuk melatih anak di dalam rahim untuk mengenal pencipta-NYA.

Para Ulamak dan doktor tidak menggalakkan seorang ibu untuk berpuasa sekiranya tahap kesihatan mereka tidak mengizinkan dan sekiranya berpuasa bimbang akan mambawa mudarat buat ibu dan bayi dalam kandungan. 

Tanda-tanda Ibu Hamil/Mengandung Kekurangan Nutrisi dan Tidak Perlu Berpuasa.
  • Loya
  • Pening
  • Gementar
  • Hampir pengsan atau pitam.
Gejala-gejala di atas di panggil sebagai Hipoglisemia. Sekiranya anda mempunyai tanda seprti ini anda digalakkan untuk tidak berpuasa kerana bimbang beri kesan negatif buat ibu dan bayi.
Manakala mereka yang mempunyai alahan yang teruk(sentiasa mual,lemah, alami kekurangan air dalam badan) dan penyakit kronik seperti diabetes mallitus, hipertensi, penyakit buah pinggang,anemia, tumbesaran bayi yang terencat dan mengalami pendarahan semasa hamil tidak dibenarkan untuk berpuasa. 

Panduan untuk ibu hamil adalah memastikan keperluan nutrien dan nutrisi dalam tubuh mencukupi. Untuk dapatkan tubuh kuat dan bertenaga ibu perlu ambik kalori dan protein yang tinggi.

Shaklee menyediakan supplement untuk ibu hamil untuk bekalkan segala nutrien yang diperlukan oleh wanita hamil/mengandung. 


ESP (perisa natural vanilla) : – Membekalkan tenaga & memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Menyediakan tenaga yg berkekalan dan membantu menahan rasa lapar menerusi bekalan sumber tenaga yg konsisten.
MEALSHAKE (perisa french vanilla) : ‘Easy-On-the-Go Meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian. Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
PERFORMANCE DRINK (perisa natural orange): – Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah. Membantu mengelakkan rasa dehydrate akibat kurang minum air ketika sedang berpuasa. Terbukti secara klinikal mampu menyokong tahap hidrasi berbanding air.

Set Mighty 3G bukan sahaja sesuai untuk ibu hamil, malah sesuai untuk seisi keluarga. 


Cara Untuk Dapatkan/Beli Set Mighty 3G Shaklee?

BUY NOW


_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)


Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

No comments:

Post a Comment