01/07/2014

Darah Tinggi (Hypertensi)-Cara Yang Betul Merawat Dengan Set Tekanan Darah Shaklee

Darah tinggi atau Hypertensi @ Hight Blood Pleasure merupakan pembunuh senyap rakyat malaysia dan seluruh dunia.  "silent killer" ini sangat berbahaya kerana tidak beri sebarang tanda seperti penyakit yang beri tanda awal seperti sakit gigi.

4.8juta menghidapai penyakit tekanan darah tinggi,tetapi hanya 8% mampu mengawal tekanan darah mereka kembali kepada normal. Hurm, angka yang sangat membimbangkan dan menakutkan.

Kalau ada yang masih ingat, arwah Hani Mohsin seorang artis era 80/90-an juga disahkan meninggalkan kerana penyakit darah tinggi. Kalau tak salah arwah meninggal di airport sewaktu ingin pergi bercuti bersama anak tunggal beliau.

Itulah sebab kalau boleh kita nak elakkan terkena penyakit darah tinggi. Memang ajal maut ditangan Allah s.w.t, tetapi kita juga digalakkan untuk mengamalkan pemakanan yang seimbang dan mengamalkan cara hidup yang sihat.

Dan seorang dari 3 orang dewasa berusia 30tahun ke atas akan menghadapi masalah darah tinggi. 

Apakah Tekanan Darah Tinggi?

Tekanan yang dikenakan oleh darah ke atas arteri pembuluh darah atau saluran darah melebihi tekanan paras normal. Jika tidak dapat di kawal ia akan menyebabkan penyakit lain sepertu masalah sakit pinggang, jantung dan strok. 

Seseorang itu boleh mempunyai tekanan darah tinggi selama bertahun-tahun tanpa sedarinya. Ini adalah pada peringkat awal, tekanan darah tinggi tidak menunjukkan sebarang gejala yang jelas. Masalah tekanan darah tinggi yang tidak dirawal akan meningkatkan risiko kesihatan yang ketara, khasnya serangan sakit jantung.

Tekanan darah tinggi biasanya mengambil masa selama bertahun-tahun untuk berkembang sampai tahap yang boleh dikesan. Pada akhirnya, masalah hipertensi boleh dikatakan boleh mempengaruhi hampir semua orang. Sungguhpun begitu, tekanan darah tinggi boleh dikesan dengan mudah. Jadi, ia adalah sangat penting bagi anda supaya melakukan pemeriksaan badan setiap tahun. Jika anda ketahui bahawa anda mempunyai tekanan darah tinggi, anda harus bekerjasama dengan doktor anda untuk mengawal masalah tersebut.
Faktor/Punca Yang Menyumbang Kepada Penyakit Darah Tinggi :


  • Gaya Hidup Yang Tidak Seimbang : Kurang melakukan senaman dan makan secara berlebihan merupakan faktor utama bagi penyakit ini. 
  • Masalah obesiti terutama di kalangan kanak-kanak. Punca utama masalah obesiti adalah makanan yang tidak sihat dan gaya hidup yang tidak seimbang menjadi pemyumbang utama masalah hipertensi dikalangan generasi muda. 
  • Faktor keturunan dan genetik
  • Ubatan seperti Streoid, ubat anti radang

Kami di shaklee, menyediakan alternatif untuk mengembalikan tekanan darah anda ke paras normal. Seperti yang diketahui produk shaklee bukanlah sejenis ubat untuk melawan penyakit tetapi sebagai makanan tambahan kepada tubuh supaya segala zat yang diperlukan dapat di terima oleh tubuh. Makanan tambahan bukanlah sesuatu benda asing kepada tubuh, tidak seperti ubat.

Oleh itu, hani nak share produk shaklee untuk atasi/rawat/cegah masalah tekanan darah tinggi


OmegaGuard
Omega 3 telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi(tekanan darah tinggi). Menurut kajian terbaru dari  American Heart Association Journal telah menguji 5000 orang. Mereka mengenalpasti sejarah kesihatan dan mengukur tekanan darah pada awal kajian. Ia menunjukkan kebaikan Omega 3merendahkan tekanan darah berbanding orang yang tidak mengambilnya.

- Bertindak melancarkan saluran darah, membuang kolestrol . Kolestrol yang tidak terkawal menjadi bapa kepada penyakit darah tinggi, kencing manis dan sebagainya.

Garlic
- membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan paras kolestrol
- menggalakkan kesihatan kardiovaskular
- menurunkan kolestrol LDL, trigliserida dan kelikatan darah

CoQ Heatlh Plus
Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.

B-Complex 
mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan datah tinggi selalu juga berpunca daripada stres dan tekanan perasaan dan memberi kesan kepada saraf.

Phytocol ST
- Didalam Phytocol mengandungi Fitosterol. Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita. 

Selain mengamalkan pemakanan supplemen anda juga digalakan untuk sentiasa beridah, paling kurang 20-30 minit setiap hari dan menjaga pemakanan harian.

Hani kongsikan bersama anda video dibawah tentang seorang pemuda yang mengalami masalah tekanan darah tinggi dan tahap kolestrol yang tinggi dalam badan. 

Yang ajaib dalam tempoh 3bulan, jejaka ini mampu "men'stabilkan" bacaan darah dan kolestrol dalam badan tanpa memerluka bantuan ubat daripada doktor.

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.



Cara Untuk Dapatkan/Beli Produk Tekanan Darah @ High Blood Shaklee?
_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)


*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.


No comments:

Post a Comment