08/07/2014

Set Gout Shaklee : Bantu Masalah Penyakit Gout Dengan Berkesan Dan Selamat

Bila bercerita mengenai penyakit gout mesti teringan dengan seorang kenalan sewaktu zaman universiti sebab dia pun ada masalah gout. Gout menyerang tanpa mengira umur. Kalau ikut umur kawan sata tak sampai 25tahun pun lagi tapi dah menderita sakit gout. Bila dah kena gout makan kena berpantang, tak boleh cuaca yang sejuk sangat seperti econ, dan sudah pasti pergerakan terbatas.  

Saya yang tengok nie pun tak sanggup, kalau empunya badan sah-sah menangis berbaldi-baldi. 


Sebelum saya berceloteh panjang, apa kata kita kenali Apa itu Penyakit Gout?

Gout adalah keradangan yang menyebabkan sakit di sekitar sendi, tendon dan berlaku pembengkakan. Kadang-kadang sakit gout sebagai petanda sakit lain seperti batu karang. 

Gout merupakan sakit sendi yang disebabkan asid urik yang berlebihan di dalam badan. Asid urik yang terkumpul inilah punca gout. Asid yang terkumpul akan membentuk kristal seperti jarum pada sendi. Sepatutnya asid urik ini akan di singkir dari badan melalui air kencing.  

Punca Gout??
Gout berpunca daripada keturunan(genetik), pemakanan dan masalah buah pinggang. 

Pola pemakanan yang menyebabkan gout adalah pengambilan pemakanan berprotein tinggi seperti kekacang, makanan laut, daging merah, daging organik, makanan yang mengandungi purine yang tinggi. 
Pemecahan purine dalam makanan yang menyebabkan gout kerana purine akan ditukarkan ke dalam bentuk asid urik sewaktu proses metabolisme tisu rosak.

Rawatan Untuk Pesakit Gout.

Pada kebiasaan ubat tahan sakit akan diberikan untuk melegakan pesakit gout.  
Namun anda boleh berikhtiar dengan vitamin dan supplement daripada shaklee bagi melegakan sakit gout.


Alfafa : Kandungan vitamin dan mineral di dalam alfafa membantu menyingkirkan asid urik @ toksin toksin berlebihan dalam darah melalui air kencing. Alfafa juga berfungsi sebagai anti radang bagi membantu mengurangkan keradangan pada sendi yang biasa dialami oleh pesakit gout.  

Omega Guard : Kandungan DHA dan EPA merupakan asid lemak 3 yang ditemui pada ikan laut dalam. Kedua-dua asid ini mampu menghalang keradangan pada sendi pesakit. 

Performance Drink : Memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula mencukupi agar tidak berlaku dehydration. Penting untuk pesakit gout untuk mempunyai bekalan air yang mencukupi dalam badan bagi proses perkumuhan asid urik. 

Cara Untuk Dapatkan/Beli Produk Set Sendi  Shaklee?
_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)


*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.


No comments:

Post a Comment