17/07/2014

Hilangkan Whitehead Dan BlackHead Dengan Mudah

Rasanya-rasanya majoriti wanita rimas dan tidak suka dengan kehadiran whitehead dan blackhead. Kehadiran "mereka" ibarat pembawa masalah kepada kulit wajah.


Lagi-lagi waktu zaman belajar, memang blackhead dan whitehead wajib ada. Yela,zaman belajar mana ada masa nak buat facial, berhabis duit beli produk yang mahal-mahal untuk buang whitehead dan blackhead ini. Redha jela. Paling kurang picit guna kuku. Tapi jangan ikut tips ini ye. Sebab sangat tak elok kita rawat skin muka dengan kulit tangan. Makin bertambah masalah ada. Dari masalah whitehead dan blackhead bertukar kepada masalah jerawat. Tak ke naya?? :P

Dulu zaman belajar, hani pun ada masalah sama. Lepas je mandi, mesti melekat kat depan loker, sebab nak buang segala blackhead dan whitehead kat muka. Time tue macam ketagih nak picit whitehead dan blackhead. Sehari tak merosakkan muka sendiri tak sah.

Sampai lah satu hari, hani beli kupon murah di web groupun. Merasalah sekali buat facial style orang kaya-kaya. Best sangat, dia picit memang tak rasa sakit. Berbeza la dengan facial biasa yang kita bayar 30 hinggit tue. Memang licin muka kena tonyoh dengan amoi cina tue. Even dia tonyoh-tonyoh muka, memang tak rasa sakit sangat. Jadi, kalau ada reader hani kat sini yang ada duit lebih boleh la ke pusat rawatan kecantikan yang mewah-mewah sikit, sure tak menyesal ;)

Okey, dah berkongsi pengalaman hani sendiri yang ada masalah blackhead dan whitehead, sekarang hani nak cerita macammana keajaiban boleh berlaku dan kedua-dua musuh kulit wajahku telah TIADA. Magis sangat hehehehhe

Sudah semestinya dengan bantuan produk shaklee. Yee, ini pengalaman hani sendiri, shaklee banyak bantu kulit hani jadi sekata dan smooth. Nak kata gebu itu tidak la, tapi kalau pakai bedak nampak rata je. Dah takperlu nak tepek bedak 3 4 lapis.

Apa-apa penjagaan pun hani suggest korang detok dulu. Laluan proses buang air besar secara normal. Kalau seminggu, korang buang air besar sekali seminggu, tandanya korang punya usus bermasalah. Cepat-cepat cari produk detok. 

1 comment:

  1. shaklee memang berkesan. kawan i pengguna tegar shaklee. tapi i x consume sbb i pemaleh n tak kosnisten. hehehhe

    ReplyDelete