13/07/2014

Makan Supplement Sewaktu Hamil, Bayi Akan Membesar?

Pernah dengan tak ibu-ibu yang sedang hamil menolak/enggan untuk makan vitamin kerana risau bayi akan besar dalam kandungan. Bila bayi besar, ibu risau proses kelahiran jadi rumit@ susah nak bersalin. 

Mitos sangat nie u olss, heheh.. Pernah dengar tak ada bayi yang berat 4.5 di lahirkan di malaysia. Rasa-rasanya tak pernah lagi. Purata berat bagi seorang bayi lahir di malaysia adalah 3.5kg..Okey,berat ini normal ye. 


Sebelum anda terus membuat mitos untuk elakkan diri daripada makanan tambahan sewaktu hamil, jom saya share pendapat daripada doktor pakar sakit puan tentang kepentingan mengamalkan pengambilan vitamin atau supplement sepanjang kehamilan.

Pendapat Dr. Hamid Arshat : "Pil vitamin penting untuk kesihatan ibu dan untuk bina darah untuk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil kalsium untuk bina tulang, asid folik untuk keperluan semua sel-sel baru untuk janin dan omega 3 untuk perkembangan sel-sel otak bayi. 

Faktor Yang Menyebabkan Bayi Menjadi Besar Sewaktu Dalam Kandungan.
  • Keturunan : Kebiasaan ibu bapa yang bersaiz besar cenderung bayi mereka bersaiz besar juga
  • Berat ibu mengandung yang naik mendadak
  • Ibu yang mengalami masalah kencing manis sewaktu hamil.
Apakah Masalah Yang Akan Berlaku Sekiranay Bayi Bersaiz Besar Sewaktu Dalam Kandungan?
  • Peratusan untuk pembedahan adalah tinggi
  • Kesukaran sewaktu kelahiran yang akan menyebabkan kecederaan. Contoh seperti pendarahan di bawah kulit kepala, patah tulang dan lemah/lumpuh anggota tangan
  • Proses kelahiran yang lama boleh menyebabkan kurangnya oksigen dibekalkan kepada bayi dan berkemungkinan bayi akan mengalami kecacatan fizikal dan mental dalam jangka panjang. 
 Diharapkan dengan sedikit penjelasan daripada saya mengenai pengambilan supplement ataupun vitamin sewaktu proses kehamilan TIDAK akan menyebabkan bayi anda menjadi besar malah akan beri kelebihan zat nutrisi dan nutrien yang mencukupi untuk bayi dan ibu.  Jadi mommies di luar sana supplement SELAMAT dan SANGAT PENTING sebenarnya untuk diamalkan sewaktu diawal kehamilan dan sampai bila-bila. Sebab supplement adalah makanan tambahan, bukan ubat-ubatan yang akan beri kesan kepada tubuh badan. Supplement menyokong sel-sel badan kita bekerja dengan lebih baik. 

Kekurangan zat dan nutrien boleh menyebabkan pembesaran janin terbantut dan anda berisiko untuk kelahiran pra-matang. Tanpa zat yang mencukupi mommies juga terdedah kepada masalah kesihatan seperti mudah penat, lesu, mengalami kekejangan otot dan lain-lain. Jadi pengambilan supplement atau vitamin sepanjang tempoh kehamilan dapat menampung kekurangan zat dalam badan mommies. :)

Shakle turut menyediakan SET KEHAMILAN bagi membantu mommies dapat khasia yang mencukupi dan bayi dalam kandungan sentiasa sihat. Set ini membantu anda bertenaga walau dalam keadaan hamil, beri segala zat besi dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Sesungguh tempoh 9bulan kehamilan perlu dilalui dengan saat-saat mengembirakan tanpa ada masalah kesihatan.



Produk yang dicadangkan buat ibu hamil : ESP, OMEGA GUARD, VITALEA.B-COMPLEX, VITAMIN C, OSTEMATRIX DAN ZINC COMPLEX.
Set ini anda boleh makan sehingga anda menjalani temph berpantang. Cuma Omega guard kena stop bila sampai satu masa. Nak tahu lebuh lanjut kenalah beli set ini dengan saya :)

Disini saya nak share testimoni pengguna set kehamilan shaklee dan telah bertanya kepada doktor tentang keberkesanan atau kesan apabila consume set ini.
Alhamdulilah, doktor bagi kebenaran dan sangat menyokong supplement shaklee ini. Siap boleh skip kalau taknak makan obimin. 


Cara Untuk Dapatkan/Beli Set Kehamilan  Shaklee?
_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_>_

Untuk urusan pembelian dan pertanyaan produk, boleh hubungi hani ye :)


*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,menyembuh,  mencegah atau mendiagnosis penyakit. sila berjumpa dengan doktor pakar untuk sebarang masalah kesihatan.

Info lebih lanjut boleh hubungi Hani, seperti di bawah:

Berminat untuk mendapatkan produk shaklee?
Berminat untuk  menjadi ahli sah shaklee??
Boleh contant Hani untuk penerangan yang lebih detail.

Order/pertanyaan boleh sms/whsp hani : 019-3769503
ID:987331 - SITI NURANI YAACOB
FACEBOOK PAGE : Hani Health Shop
FACEBOOK: Nurani Yaacob

Penghantaran / Cash On Delivery (COD) di sekitar Kota Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumbuh, Peringat, Melor, Selising dan Pasir Puteh
Pos ke seluruh malaysia termasuk sabah sarawak via Poslaju @CityLink@GDex.




No comments:

Post a Comment