01/02/2018

Ciri Kolagen Terbaik


Kecoh sekejap di media sosial tentang produk Kolagen pembunuh senyap. Apa yang dah jadi?Bukan ke orang selalu makan kolagen untuk dapatkan kulit cantik dan awet muda?

Sebagai pengguna kita harus jadi pengguna bijak dan celik info. Bukan terpedaya dengan testimonial cerah dalam masa 3 hari tanpa mengetahui  produk yang digunakan itu selamat atau tidak.

Sebenarnya produk kolagen tidak bersalah dan tidak membahayakan pengguna. Yang bahaya bila kandungan bahan di dalam kolagen tidak di ketahui dengan jelas..

Paling kurang sebelum membeli sesuatu produk semak dahulu latar belakang syarikat, produk yang dijual ada ujian klinikal atau tidak dan bahan-bahan yang digunakan dalam produk terbabit. 

Kalau "founder" berdolak-dalik tentang konon-konon tak boleh beritahu kilang di mana, guna bahan apa dengan alasan takut pesaing tiru produk diorang ini semua bohong huhuhu.. Jangan la beli produk "founder" terbabit.

Okay dah habis into merepak dari Aunty Hani hehehhe.. Jom kita check macamana nak Kenalpasti Ciri-Ciri Kolagen Terbaik dan Selamat. 

Ciri Kolagen Terbaik #1
• Kolagen dalam bentuk makanan/minuman adalah lebih baik berbanding kolagen yang disuntik.

Ciri Kolagen Terbaik #2
•Saiz molekul kolagen hendaklah sekurang-kurangnya 1000 doltan dan ke bawah. 

(saiz tidak terlalu kecil atau besar. Ramai pengguna fikir semakin besar saiz dalton semakin baik. Bila terlalu besar, kolagen sukar diserap)

•Ml-crofine size membantu penyerapan yang lebih baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel dan memberi kesan yang lebih cepat.

Ciri Kolagen Terbaik #3
• Kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.

Ciri Kolagen Terbaik #4
• Kolagen yang mempunyai antioksidan tinggi melambatkan proses penuaan.


Ciri Kolagen Terbaik #5
• Kolagen yang ada elemen Vitamin B untuk bantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

Ciri Kolagen Terbaik #6
• Kolagen penting untuk kekal cantik tapi pastikan ada kandungan glucosamina untuk kesihatan sendi.

Ciri Kolagen Terbaik #7
• Kolagen yang ada bahan yang merangsang pembentukan Asid Hyaluronic bagi kesan kulit lebih tegang sebab berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

Ciri Kolagen Terbaik #8
• Kolagen yang selamat dan tidak bertoksin.

No comments:

Post a Comment