22/01/2018

Cara Merawat Kulit Sunburn

Sunburn. Kulit terbakar. Yang pakai tudung tu, bila buka je tudung, nampakla belangnya. Ramai yang ada masalah ni kan. 



Bila dah terlalu lama berjemur bawah matahari, alamat 'rentung' la kulit. Tapi dengan cuaca sekarang tak berjemur pun kulit dah burn dah kan.

Apa itu Sunburn


Sunburn, secara ringkasnya kulit terbakar. Kulit menjadi merah, pedih, mengelupas, hitam, itu adalah gejala-gejala sunburn.

Penembusan cahaya-cahaya UV ke dalam lapisan dalam kulit akan meyebabkan penghasilan melanin yang lebih banyak. Melanin ini akhirnya akan keluar ke bahagian luar kulit dan menyebabkan kulit kelihatan lebih gelap. Keadaan ini dikenali sebagai 'suntan'. 'Suntan' bukanlah satu petanda bahawa anda sihat. Ini kerana 'suntan' adalah respon kepada kecederaan yang berlaku akibat cahaya UV yang telah merosakkan sel-sel kulit anda. 

Sunburn pula ialah proses bila kulit menjadi terbakar kerana tidak tahan dengan cahaya matahari yang mengenainya. Sunburn tidak selalunya dapat dilihat serta merta. Kadangkala ia mengambil masa sehingga 24 jam untuk melihat kerosakan sebenar yang ditanggung.


 

Testimoni Vitamin Shaklee merawat kulit sunburn


Jom amalkan 6 cara dan petua ini untuk mengurangkan kulit daripada terbakar matahari (sunburn).

1. Kulit lidah buaya @ Aloevera
Petua turun temurun iaitu menggunakan gel aloe vera. Memang kena rajin sapu lendir kulit lidah buaya pada kulit yang terbakar kerana kandungan lembapan lendir tue ada pelbagai khasiat. Bonus boleh bantu hilangkan parut sekali.
2. Masker Tomato
Ambil sebiji tomato, belah dan sapukan di wajah dan leher. Biarkan kering dan bilas seperti biasa. Ataupun boleh gunakan tepung gandum dicampurkan timun dan dijadikan seperti masker.
3. Elakkan daripada terdedah pada matahari secara langsung daripada pukul 10pagi hingga ke 4 petang.
4. Sapu sunblock bila keluar rumah.
Ambil lotion sunblock yang ada SPF (Sun Protection Factor) yang tinggi dalam SPF 15 ke atas.
5. Ambil vitamin untuk menghalang radikal bebas iaitu Vitamin A, Vitamin C dan Vitamin E.
6. Minum air kosong yang cukup untuk elak badan terhidrasi.
Badan kita akan cepat hilang segala mineral melalui peluh kita. Sebab itu, air kosong sangat penting.

Set Shaklee yang sesuai iaitu Vitamin C, Dan ESP untuk menghalang dan memperbaiki masalah kulit yang terbakar matahari (sunburn).

Bagaimana Set Kulit Shaklee membantu Merawat Kulit Sunburn:

i. Vitamin C sangat diperlukan oleh untuk baiki dan merawat tisu juga membantu mengurangkan parut. Vitamin C turut bertindak sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu
ii. Esp : Sumber protein untuk penghasilan sel badan yang lebih sihat, termasuk sel kulit yang sihat dan cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat

Beli ESP & Vitamin C sekarang!!!!



Harga untuk sebotol Vitamin C adalah Rm97.50 dan mengandungi 180 biji 
Harga untuk setong ESP adalah Rm161.25
Untuk dapatkan penjimatan lebih Hani sangat galakkan untuk anda daftar sebagai ahli shaklee untuk nikmati harga ahli yang jauh lebih murah.
Hubungi Hani sekarang untuk dapatkan konsultansi yang lebih terperinci.

PM Admin : Cantik & Sihat

WHatapps / Telegram : 013.943.7330 


Kami merupakan Pengedar Shaklee di Kota Bharu dan kawasan sekitar, pihak kami turut menyediakan perkhidmatan penghantaran Vitamin Shaklee ke tempat anda.


Antara kawasan yang kami sediakan khidmat COD (Charge or Delivery ) adalah Kota Bahru, Wakaf Bahru, Pengkalan Chepa, Wakaf Che Yeh, Pasir Hor, Lundang, Kubang Kerian, Peringat, Pasir Tumboh, Melor, Selising & Pasir Puteh.

Pengedar Vivix Kelantan, Pengedar Vivix Kota Bharu, Stokis Shaklee Kota Bharu, Stokis Shaklee Kelantan

No comments:

Post a Comment