11/01/2018

Testimoni Minyak Ikan - Omega Guard Untuk Mengawal & Mengatasi Sakit Asma ( Lelah)

Siapa sangka penyakit Asma adalah salah satu daripada senarai penyakit kronik seperti kanser, sakit jantung dan lain-lain penyakit kronik boleh RUJUK SINI.

Walaupun sakit Asma atau Lelah masih tidak dapat di rawat tetapi ia boleh dicegah atau di kawal dengan penjagaan yang rapi dan gaya pemakanan yang betul. 

Satu kajian yang di buat di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih daripada sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan. 
Ini bermaksud bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa masih kanak-kanak/bayi.

Bagi mereka yang menghidap sakii asma kronik, pengambilan minyak ikan dengan dos tinggi dapat mengurangkan serangan lelah atau sesak nafas.

Minyak Ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA).

Omega 3 ini lah yang akan bertindak mencegah penyakit asma krtika kanak-kanak serta mengurangkan serangannya. Omega 3 ini bukan sahaja sesuai untuk pesakit asma kanak-kanak malah turut boleh di amalkan oleh golongan dewasa serta ibu hamil dan ibu dalam pantang (boleh dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu)

Sumber terbaik Omega 3 adalah daripada ikan laut sejuk seperti Tuna, Kod, Salmon, Sardin, dan Mackerel.

Untuk memudahkan kanak-kanak dan mereka yang ingin dapatkan khasiat Omega 3 shaklee telah mengeluarkan produk Omega Guard dalam bentuk kapsul. 




No comments:

Post a Comment