06/12/2017

10 Jenis Polifenol Dalam Vivix Untuk Kesihatan dan Kecantikan

Info ini Hani dapat dalam buku shaklee dan Hani akan kongsikan dengan anda semua.

Seperti yang kita tahu Vivix sangat terkenal untuk mencegah penyakit merbahaya berdasarkan testimoni pengguna vivix.

1) Asid elagik

Asid Ellagic adalah sebatian semula jadi yang terdapat dalam beberapa makanan berasaskan tumbuhan termasuk walnut, raspberi merah, delima dan anggur muscadine Amerika.  Makanan ini juga mengandungi asid yang lebih kompleks yang dikenali sebagai ellagitannins, yang ditukar menjadi asid ellagic dalam badan anda.

Sesetengah asid ellagik pemakanan ditukar dalam usus anda menjadi sebatian yang disebut urolithin, yang juga diserap dan bertanggungjawab untuk beberapa manfaat kesihatan asid ellagic. Asid Ellagic dan produk metaboliknya mempunyai ciri-ciri anti kanser, terutamanya terhadap kanser prostat.

Asid Ellagic berfungsi seperti antioksidan dalam badan anda, bertindak menyingkirkan radikal bebasyang boleh merosakkan badan anda di peringkat sel. Ia juga ditukar menjadi urolithin, yang bertanggungjawab untuk beberapa manfaat kesihatan asid ellagic.


2) Anthocyanins


Anthocyanins adalah sejenis flavonoid dengan kesan antioksidan. Ditemui secara semulajadi dalam beberapa jenis makanan, anthocyanin adalah pigmen yang memberi warna merah, ungu, dan tumbuhan biru pewarna mereka yang kaya. Selain bertindak sebagai antioksidan dan memerangi radikal bebas, anthocyanin menawarkan faedah antiradang, anti-virus, dan anti-kanser.
Dalam ubat herba, bahan kaya anthocyanin telah lama digunakan untuk merawat beberapa keadaan (termasuk tekanan darah tinggi, selesema, dan jangkitan saluran kencing).
Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa antosianin juga boleh membantu menangkis masalah kesihatan utama, termasuk penyakit jantung dan kanser.


3) Proanthocyanidins

Proanthocyanidins adalah kompaun dalam buah-buahan, kulit kayu, daun dan benih tumbuhan banyak di mana mereka memberikan perlindungan terhadap predasi. Pada masa yang sama ia memberi rasa dan astringensi kepada minuman seperti wain, jus buah dan teh.
Ia tergolong dalam kelas polifenol dan berpotensi sebagai antioksidan jauh lebih kuat daripada vitamin C atau vitamin E dalam sel berair.
Proanthocyanidin adalah asal daripada ekstrak biji anggur, mempunyai tindakan pencegahan terhadap penyakit seperti aterosklerosis, gastrik, kanser usus besar, katarak dan kencing manis.

4) Catechin

Catechins, sejenis flavonoid yang memerangi radikal bebas dan bertindak sebagai antioksidan. Flavanols menjadikan arteri sihat, melancarkan aliran darah, mengurangkan tekanan darah dan melindungi daripada sunburn.

5) Quercetin

Quercetin adalah sejenis antioksidan flavonoid yang terdapat dalam makanan tumbuhan, termasuk sayur-sayuran berdaun, tomato, beri dan brokoli. Secara teknikalnya quercetin adalah pigmen tumbuhan yang ditemui dalam tumbuhan berwarna.
Ia dianggap sebagai salah satu antioksidan paling banyak dalam diet manusia, quercetin memainkan peranan penting dalam memerangi kerosakan radikal bebas, kesan penuaan dan keradangan.Walaupun anda boleh mendapatkan banyak quercetin dengan memakan makanan yang sihat, sesetengah orang juga mengambil suplemen quercetin untuk kesan anti-radang yang kuat.
Menurut Jabatan Patologi dan Diagnostik di Universiti Verona di Itali, quercetin dan flavonoid lain adalah “ejen anti-virus, anti mikroba, anti-radang dan anti-alergi”. Polifenol flavonoid adalah yang paling bermanfaat untuk mengurangkan atau mengawal selia saluran dan fungsi keradangan. Quercetin dianggap sebagai flavonoid yang menunjukkan kesan kuat pada sistem imun dan keradangan yang disebabkan oleh leukosit dan isyarat intrasel lain.

6) Lupeul

Tak banyak info tentang lupeul yang dapat saya sertakan. Namun berikut menurut buku yang ditulis pihak SHaklee, lupeul dapat mencegah perkembangan sel tumor. Jika kombinasi lupeul bersama dengan rawatan kemoterapi, ia dapat meningkatkan keberkesanan sehingga 40 kali ganda.


7) Gallic Acid

Asid Gallic adalah asid organik yang terdapat dalam makanan seperti blueberries, epal, flaxseeds, daun teh, kulit kayu oak, walnut dan air.
Asid Gallic mempunyai ciri-ciri anti-kulat dan anti-virus. Asid Gallic bertindak sebagai antioksidan dan membantu melindungi sel kita daripada kerosakan oksidatif.
Asid Gallic didapati menunjukkan sitotoksisiti terhadap sel kanser, tanpa merosakkan sel yang sihat. Asid Gallic digunakan astringen jauh dalam kes-kes pendarahan dalaman. Asid Gallic juga digunakan untuk merawat albuminuria dan diabetes. Sesetengah salap untuk merawat psoriasis dan buasir luaran mengandungi asid gallic.

8) Ellagictannins

Ellagitannins adalah produk yang mengandungi Asid Ellagic dalam bentuk semula jadi. Ia adalah sebatian fenolik, dan digunakan secara meluas dalam ubat alternatif kerana memiliki sifat anti-karsinogen, anti-mutagen, dan anti-kanser yang terbukti.
Laporan penyelidikan mengenai Ellagitannins pertama kali diterbitkan pada tahun 1970-an. Ini disusuli oleh kajian saintifik yang lebih terperinci dan rigourous pada tahun 1990-an yang termasuk kajian yang dijalankan oleh Kolej Perubatan, University of Illinois; Sekolah Perubatan Universiti Northwestern; dan Jabatan Perubatan Pencegahan, Ohio State University.


9) Myricetin

Myricetin adalah salah satu daripada flavonols. Myricetin mempunyai aktiviti anti-inflamasi. Dalam kajian, ia telah menunjukkan sifat anti-tumor dan antioksidan. Ia juga boleh menghalang pembentukan fibril beta-amyloid, masalah utama dengan penyakit Alzheimer. Flavonoid mempunyai aktiviti antibakteria dan antiviral.

10 ) Chlorogenic Acid

Asid klorogenik adalah fitokimia yang terdapat dalam biji kopi dan kopi. Ia telah disebut-sebut dapat menurunkan kadar gula darah dan berpotensi mengeluarkan kesan anti-diabetes. Ia juga telah dikaitkan dengan penurunan berat badan dan memberi kesan anti-obesiti.

Cara Dapatkan Vivix Dengan Harga Promosi?


PM Admin : Cantik & Sihat
WHatapps / Telegram : 019.376.9503 


Kami merupakan Pengedar Shaklee di Kota Bharu dan kawasan sekitar, pihak kami turut menyediakan perkhidmatan penghantaran Vitamin Shaklee ke tempat anda.
Antara kawasan yang kami sediakan khidmat COD (Charge or Delivery ) adalah Kota Bahru, Wakaf Bahru, Pengkalan Chepa, Wakaf Che Yeh, Pasir Hor, Lundang, Kubang Kerian, Peringat, Pasir Tumboh, Melor, Selising & Pasir Puteh. 

No comments:

Post a Comment