25/12/2017

Kulit Kering - Vitamin E Paling Sesuai Dan Berkesan

Atasi Masalah Kulit Wajah dan Badan Kering.

Secara umumnya kulit wajah terbahagi kepada beberapa bahagian iaitu kulit kering, berminyak, kulit normal dan kulit campuran (combination)

Kulit wajah kering menjadi punca utama wajah kelihatan lebih berusia manakala kalau kulit berminyak wajah senang di tumbuhi jerawat.

Faktor Kulit Wajah / Badan Kering

1) Faktor Luaran seperti terdedah kepada sinaran UV, bekerja di dalam bilik berhawa dingin dalam tempoh yang lama dan perubahan cuaca ( melancong ke luar negara)

2) Faktor Dalaman :
- Pertambahan umur menyebabkan kulit kehilangan kolagen yang berfungsi menjaga keanjalan kulit.
- Faktor genetik
- Perubahan hormon semasa proses kehamilan
- Merokok
- Pengambilan ubat-ubatan
- Dehidrasi

Bila kulit kering nak tutup dengan segala jenis alat mekap pun tak boleh sebab nanti mekap akan nampak "crack" seperti pecah-pecah. Orang lain pakai mekap makin cantik tapi bila diri sendiri ada masalah kulit kering terus nampak mekap makin memburukkan keadaan.

Selain penjagaan luaran seperti mengoles pelembap wajah dan banyakkan minum air putih pengambilan vitamin sangat membantu untuk mengatasi kulit kering.

Vitamin E Paling Terbaik Untuk Kulit Kering

Vitamin E secara semulajadi memang mengandungi lapisan epidermis (lapisan paling atas) dan ia mempengaruhi penghasilan sebum ( bahan berminyak daripada liang roma) 

Vita E Complex Shaklee



Vitamin E memang terkenal dengan sifat antioksidan. Sebagai antioksidan, Vit E boleh bertindakbalas terhadap bahan kimia yang reaktif yang boleh menyebabkan kerosakan sel-sel kulit.

Vitamin E juga boleh menyerap tenaga daripada sinar ultraviolet (uv).

Dengan pengambilan Vitamin E yang betul ia dapat membantu melembapkan kulit daripada dalam. Vitamin E juga boleh di sapu di sekitar wajah atau di kawasan kulit bermasalah seperti melecur, kulit kering, berparut. 


Beli Vitamin E Secara Online :




PM Admin : Cantik & Sihat

WHatapps / Telegram : 019.376.9503 


Kami merupakan Pengedar Shaklee di Kota Bharu dan kawasan sekitar, pihak kami turut menyediakan perkhidmatan penghantaran Vitamin Shaklee ke tempat anda.

Antara kawasan yang kami sediakan khidmat COD (Charge or Delivery ) adalah Kota Bahru, Wakaf Bahru, Pengkalan Chepa, Wakaf Che Yeh, Pasir Hor, Lundang, Kubang Kerian, Peringat, Pasir Tumboh, Melor, Selising & Pasir Puteh.





1 comment:

  1. Vitamin E memang terbaik untuk kulit. Kakda paling suka sebab dia ada fungsi halang sinar UV dari dalam. Kalau lupa pakai uv Protection pun, still ada vit E untuk cover.hehe

    ReplyDelete