07/12/2017

Produk Shaklee BUKAN Organik

Assalamualaikum & Hai!!

Masa mula baca perkongsian daripada seorang master shaklee tentang produk shaklee bukan organik terus dahi hani berkerut...Amboi over betul reaksi kan hehhee

Maklumlah sebelum ini memang yakin je cakap dan kongsi dengan orang ramai bahawa produk shaklee semuanya organik.

Kenapa sekelip mata berubah kepada bukan organik??????
.
.
.

Produk Shaklee Beyond Organic

Ada beza ke Produk Organic dan Beyond Organic?

Iya, mestilah ada beza. Jom kita tengok perbezaan antara organik dan "beyond" organik


ORGANIC bermaksud pertanian yang menggunakan input semula jadi yang meningkatkan kesuburan tanah. Ini bermakna tiada apa yang digunakan yang mungkin membahayakan udara, air, atau tanah. Mereka yang concern dengan kesihatan yang berkait dengan alam sekitar baisanya akan membeli product yang bersifat organic. 



BEYOND ORGANIC pula adalah gabungan kaedah Organic + Carbon Footprint rendah. Carbon Footrint merujuk kepada kuantiti gas rumah hijau yang dipancarkan ke atmosfera semasa kitaran hayat sebarang produk atau aktiviti dan dinyatakan dalam bentuk setara karbon dioksida bagi bahan makanan, aktiviti utama termasuk fasa pengeluaran (penanaman tanaman, buah-buahan, dan lain-lain penternakan haiwan), pemprosesan, pengedaran, jualan.


Carbon fooprint ni pada asasnya mewakili intensiti gas rumah hijau dari sebarang aktiviti dan dengan itu menunjukkan sumbangan dari sebarang aktiviti kepada pemanasan global.


Kesimpulannya BEYOND ORGANIC adalah melebihi piawaian standard Organik dan melangkaui standard organik tradisional, untuk meningkatkannya tahap kesedaran dan pengetahuan berdasarkan kesihatan dan kesejahteraan yang benar.

Dr Bruce Daggy, Ketua Pegawai Sains di Shaklee menjelaskan:
“Organik adalah cara pengeluaran; ia tidak menjamin bahawa makanan itu bersih. Racun perosak dan herbisid tidak mengira sempadan bidang. Ada satu ketika, ramuan teh hijau yang ditanam secara organik, rupa-rupanya apabila diuji mengandungi bahan tercemar. Petani tidak tahu rupanya air yang mereka gunakan telah tercemar.
Pendekatan Shaklee adalah untuk uji, uji, uji setiap kali bahan sampai. Istilah ini dinamakan sebagai beyond organic, atau melebihi organik. Ini kerana Shaklee lakukan segala yang boleh untuk mengesahkan tiada bahan tercemar pada tahap yang boleh detect.


Prinsip pertama Shaklee untuk Beyond Organic ialah, bahan-bahan semulajadi metilah semulajadi mungkin. Kedua, bahan-bahan tersebut harus mencerminkan kemajuan sains dan teknologi terkini. Kualiti unggul produk Shaklee adalah hasil menghormati kebijaksanaan alam semula jadi dan penggunaan kaedah penyelidikan dan pengeluaran yang paling canggih.


Prinsip Shaklee dalam Menghasilkan Vitamin Berkualiti

Kelemahan Produk  Organic 


Berdasarkan penjelasan Dr Daggy, organik adalah proses pengeluaran iaitu ia menggunakan baja atau bahan anti perosak tanpa bahan kimia (tidak menggunakan pestisid atau herbasid). Tapi ia setakat itu sahaja. Ia tidak langsung mengambil tahu masalah pencemaran lain seperti daripada air, trak pengangkut, dan sebagainya.
Terdapat “perkembangan politik” lain yang telah melemahkan kekuatan label organik. Pada bulan Disember 2005, kerajaan di US telah meluluskan 38 jenis bahan sintetik untuk digunakan dalam makanan organik.
Ini termasuk pewarna makanan, kanji, sosej, minyak ikan dan gelatin antaranya.

Paling membanggakan shaklee sangat komited untuk berikan yang terbaik untuk bumi dan penduduk bumi sehingga botol-botol produk shaklee bersifat "biodegradable". Selamat untuk alam sekitar.
.
.
.
Hani harapkan sedikit perkongsian Hani untuk hari ini mampu membuka peluang untuk anda dapatkan vitamin yang betul-betul berkualiti dan selamat, sesuai dengan matlamat shaklee sendiri iaitu Always Works, Always Green and Always Safe. 


Untuk dapatkan produk shaklee atau mahu bertanya lebih lanjut tentang produk dan ingin mulakan perniagaan, awak boleh hubungi Hani seperti di bawah :

PM Admin : Cantik & Sihat


WHatapps / Telegram : 019.376.9503 


Kami merupakan Pengedar Shaklee di Kota Bharu dan kawasan sekitar, pihak kami turut menyediakan perkhidmatan penghantaran Vitamin Shaklee ke tempat anda.
Antara kawasan yang kami sediakan khidmat COD (Charge or Delivery ) adalah Kota Bahru, Wakaf Bahru, Pengkalan Chepa, Wakaf Che Yeh, Pasir Hor, Lundang, Kubang Kerian, Peringat, Pasir Tumboh, Melor, Selising & Pasir Puteh. 

No comments:

Post a Comment