30/12/2017

ESP Minuman Bantu Turunkan Berat Badan Tanpa Diet Melampau

Turun berat badan dengan ESP Shaklee.




Apa itu ESP Shaklee?

ESP adalah singkatan daripada Energizing Soy Protein. ESP adalah minuman berasaskan soya semulajadi dan merupakan sumber protein biologi yang lengkap. 

Ole itu ESP adalah minuman soya rendah lemak, bebas kolestrol, dan kaya dengan Asid Amino penting yang di perlukan oleh badan.

ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Menurut womenshealthmag.com pengambilan makanan tinggi protein memerlukan lebih banyak tenaga untuk proses penghadaman dan metabolisme. Jadi lebih banyak kalori di bakar dalam proses ini. 

Makanan tinggi protein juga mengambil masa yang lebih lama berada di dalam perut yang boleh membantu kita merasa kenyang lebih cepat dan bertahan lama (tahan lapar).

Dalam satu kajian, mereka yang berdiet dan menambah 30% hidangan protein dalam diet harian boleh membantu mengurangkan pengambilan 450 kalori sehari. Bayangkan kalau kita amalkan diet ini untuk sebulan. Agak-agak berapa KG yang kita boleh turunkan berat badan. Teruja tak?

Bagaimana ESP Membantu Dalam Diet Untuk Langsingkan Badan


Meal Replacement 

Dalam proses menurunkan berat badan sarapan adalah perkara WAJIB. Kalau anda ada join mana-mana bengkel atau kelas turunkan berat badan memang coach anda sangat tekankan kepentingan sarapan dalam proses diet.

Dengan bantuan ESP yang kaya dengan sumber protein ini anda dah tak perlu pening nak fikir untuk breakfeast apa. Hani paling suka ESP + AIR KOSONG + EPAL HIJAU. Memang boleh kenyang sampai ke tengahari.

Antara menu ESP yang anda boleh cuba boleh rujuk di entry ini : RESEPI ESP


Memelihara Otot Dan Meningkatkan Metabolisme

ESP membekalkan 14gram protein soya sihat, 500mg kalsium dan semua asid amino perlu termasuk9 Asid Amino yang TIDAK dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Jadi ESP adalah minuman Protein soya terbaik yang anda boleh amalkan dalam proses menurunkan berat badan.

Protein di dalam ESP mempunyai sifat termogenik yang menyebabkan badan mampu membakar lebih banyak kalori.

Selain itu, Protein di dalam ESP turut membantu dalam membina jisim otot pejal yang penting kepada badan. Bila otot terbentuk badan akan jadi "fix" dan tidak akan menggeleber.


Dan tergoda dengan kelebihan yang ada pada ESP ini jangan anda lupa pula untuk amalkan gaya hidup sihat dan konsisten bersenam ye. Sebab bila bersenam selain mampu membakar kalori, bersenam juga buatkan badan anda jadi lebih cergas dan sihat. Paling penting minum air kosong.

Testimoni ESP Turunkan Berat Badan


No comments:

Post a Comment